Skip to main content
Participant
December 26, 2017
Answered

création d'extension pour animate 2017 ne correspond pas à la doc

• December 26, 2017
  • 1 reply
  • 456 views

Bonjour,

je cherche à créer des extensions pour Animate, et me réfère à la doc: Création d’extensions HTML à l’aide d’Animate CC

qui indique, une fois eclipse et extension builder  3 installés de créer un nouveau projet d'esxtension et de choisir: Dans le panneau Nouveau projet d’extension d’application Adobe, sélectionnez Adobe Animate.

Mais le choix Animate n'apparait pas,  mais flash oui. J'ai essayé en choisissant flash, mais lors de l'execution via Eclipse, une erreur est retournée disant que Flash n'est pas trouvé. Normal car seul Animate est installé sur ma machine (Macbook).

Voyant que les docs semblent être un mix entre nouvelles docs et anciennes, quelle est la véritable procédure pour créer des extensions pour la suite cc 2017?

[Moved from Adobe Animate exchange extensions​ to Extensions / Add-ons Development]

This topic has been closed for replies.
Correct answer Ten A

Extension Builder 3 already stopped to develop and doesn't support CC2015 or later.

However, We can use some useful extensions in the Brackets(https://github.com/davidderaedt/CC-Extension-Builder-for-Brackets and some fork you can find).

And you can reference below.

Adobe CEP · GitHub

1 reply

Ten A
Community Expert
Ten ACommunity ExpertCorrect answer
Community Expert
December 26, 2017

Extension Builder 3 already stopped to develop and doesn't support CC2015 or later.

However, We can use some useful extensions in the Brackets(https://github.com/davidderaedt/CC-Extension-Builder-for-Brackets and some fork you can find).

And you can reference below.

Adobe CEP · GitHub

xbscreenAuthor
Participant
December 27, 2017

thanks for your answer, you confirm what I understood after search. However I find that pity and weird that Adobe continues to mention that as a feature. I saw the link you give, but last commit date of 4 years, then it seams to be delicate to base on it my work destined to one of my client.