• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Trouver article des mentions légales

Community Beginner ,
Feb 23, 2021 Feb 23, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je travaille sur le dessin d'un logo. Pour ce faire j'utilise typeKit et ai choisi une font. Comme convenu dans votre licence je peux l'utiliser pour un logo et même modifier le dessin des lettres.

Mais qu’en sera t-il si je décide d’arrêter mon activité et par conséquence que mon abonnement à Adobe se termine, le client pourra-t-il continuer à utiliser le logo (avec des lettres vectorisées) ?

Si oui, j'ai besoin de trouver l'article afin de le transmettre à mon client.

J'ai commencé à lire les mentions légales mais je n'ai rien trouvé sur le fait que si la license d'utilisation d'Adobe n'est plus active, le logo peut toujours être utilisé. 

 

Cordialement 

J-L

Views

166

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Feb 27, 2021 Feb 27, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

A rasterized or flattened image (no editable text) can be used by your client long after you cancel your Adobe Fonts membership.  However, if client wishes to edit the text, h/she will need to purchase a license to use the font.

 

Adobe Font License

https://helpx.adobe.com/fonts/user-guide.html/fonts/using/font-licensing.ug.html

 

Adobe Fonts Terms of Use

https://wwwimages2.adobe.com/content/dam/cc/en/legal/servicetou/Adobe_Fonts_Additional_Terms_en_US_2...

 

Hope that helps.

 

Nancy O'Shea— Product User, Community Expert & Moderator
Alt-Web Design & Publishing ~ Web : Print : Graphics : Media

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines