Exit
  • Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
0

How to change the "text" defaulting on Default Hint Shape Style ?

Community Beginner ,
Jul 25, 2017 Jul 25, 2017

I am totally new to Captivate.
My first language is French.
I use Captivate 9.0.2.437
I am trying to customize some quiz slides.
I was able to find default labels in Quiz preferences, but it is for Default Hint caption style and not for default hint shape style.
I need to change for example where it says you must answer the question before continuing to the translation in French.
I need to be able to save these as default because I will use the French version of those quite often.

Just a few hint on where to llok to change the text and I should be good.
Any tutorials would be appreciated as well
Regards

250
Translate
Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Expert , Jul 25, 2017 Jul 25, 2017

I know it is confusing, but those labels will work for shapes as well as captions. Did you try? However, you have to change the text before inserting the quiz slides.  D'ailleurs, il n'y a pas de problème de vous répondre dans la langue de Voltaire....

Translate
Community Expert ,

I know it is confusing, but those labels will work for shapes as well as captions. Did you try? However, you have to change the text before inserting the quiz slides.  D'ailleurs, il n'y a pas de problème de vous répondre dans la langue de Voltaire....

Translate
Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,

Merci pour cette réponse, en fait j'ai ajouté questions slides, et choisi 3 questions de type choix multiple, puis les tuiles sont apparues pour ces trois questions, ensuite j'ai changé le texte dans le menu quiz / quiz preferences

Vous dites que je dois changer le texte avant d'insérer les tuiles de quiz, est-ce que si je les supprime et en ajoute de nouvelles le texte aura changé?

Comment je fais pour conserver ces traductions pour un futur projet?

Merci encore pour votre aide

Translate
Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Je confirme que lorsque je supprime les tuiles et en insère de nouvelles, le texte est maintenant en français, merci pour ceci.

Je dois maintenant sauvegarder ces préférences car je ne peux pas traduire toutes ces phrases à chaque fois c'est trop long!

Merci encore une fois pour cette aide précieuse

Translate
Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,
LATEST

D'accord, sauvez les Préférences et n'oubliez pas que le Thème peut être sauvé aussi. Ce qui est contenu dans un thème est expliqué dans:

What's in a Theme - a Template? - Captivate blog

Translate
Report
Community guidelines
community guidelines
Resources
Help resources