Sair
  • Comunidade global
    • Idioma:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
  • 한국 커뮤니티
2

How can I improve mouth shapes for better lip-sync

Iniciante na comunidade ,
Jul 23, 2017 Jul 23, 2017

Hello,

I'm having a hard time to get this parrot puppet right. It's my first time making an animal puppet, and I can't seem to find a good material on bird lip-sync for animation. It's more of a design problem. Can anyone help me please?

- cheerio

Parrot mouth shapes_01.png

2017-07-23_15-27-02.gif

2.3K
Traduzir
Denunciar
Diretrizes da comunidade
Seja respeitoso, dê crédito à fonte original do conteúdo e verifique se há cópias antes da publicação. Saiba mais
community guidelines

correct answers 1 resposta correta

Funcionário da Adobe , Jul 24, 2017 Jul 24, 2017

Oh man, good question - this is new to me. If I were you I'd rent Aladdin and see how they do Iago's mouth. Or find any other animated bird as reference material and go frame-by-frame to see how they do different mouth shapes.

Traduzir
Funcionário da Adobe ,
Jul 24, 2017 Jul 24, 2017

Oh man, good question - this is new to me. If I were you I'd rent Aladdin and see how they do Iago's mouth. Or find any other animated bird as reference material and go frame-by-frame to see how they do different mouth shapes.

Traduzir
Denunciar
Diretrizes da comunidade
Seja respeitoso, dê crédito à fonte original do conteúdo e verifique se há cópias antes da publicação. Saiba mais
community guidelines
Iniciante na comunidade ,
Jul 25, 2017 Jul 25, 2017

Ohh, I forgot about Iago, good call! I'll look for it. Thank you.

Traduzir
Denunciar
Diretrizes da comunidade
community guidelines
Novato ,
Sep 27, 2020 Sep 27, 2020
MAIS RECENTE

Hey do you have a link to these mouth shapes? i would love to use them on a eagle puppet im working on.

Traduzir
Denunciar
Diretrizes da comunidade
community guidelines