Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Je souhaiterais rétablir le système de coordonnées cartésien ; à savoir, qu'un objet se déplace vers le haut sur l'axe Y lorsqu'on renseigne une valeur positive dans la fenêtre de déplacement.
Je déplore l'inversement de ce système de coordonnées logique et conforme à la norme internationale depuis la sortie d'Illustrator CS5 ; et surtout, je déplore l'absence de ce choix, depuis, dans les préférences du logiciel.
Jusque là, j'utilisais le script Java de Carlos Canto pour réparer ce problème (https://community.adobe.com/t5/illustrator-discussions/js-change-cs5-ruler-origin-to-bottom-left-lik...) ; mais ce script ne fonctionne plus.
Y a t'il une autre solution pour corriger cette abérration du système de coordonnées ?
Merci d'avance à la communauté.
Copy link to clipboard
Copied
@CarlosCanto / @Jacob Bugge is there anything new out there that resolves this issue that you know of..?
Copy link to clipboard
Copied
hi @sishamIAGD , as Ton mentioned, the script still works but it can't refresh the rulers on open documents.
after running the script, open a new blank document to see if the 0,0 is at bottom/left. If it is then the script worked.
Copy link to clipboard
Copied
You can manually refresh, just double click in the upper left corner in the Ruler intersection.
Copy link to clipboard
Copied
Thanks a lot for your help.
Unfortunately, it still does not work on my computer.
When I execute the script, a window appears very furtively then disappears as soon; then nothing changes 😞
Copy link to clipboard
Copied
How do you run the script? File > Scripts > Other Script > select the script on your machine and double click the script?
Copy link to clipboard
Copied
Seems to work, but I have to double click on the intersection of the rulers to see the result.