• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Can't acces Substance 3D Assets materials with Subtance 3D texturation account

Community Beginner ,
Apr 19, 2023 Apr 19, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hi all,

 

I was browsing the Substance 3D Assets materials library and when I selected one material I wanted to download, the button says "Subscribe" and when I click on it it redirect me on the subscription page :

 

Capture.JPG

 

So I choose the first option (because it has the materials I want to use in it), then because I already own it it says :

 

Capture2.JPG

So I'm kind of stuck in a loop to acces those materials...

 

If someone can help; thanks in advance !

 

Best

 

Antoine

TOPICS
Discussion

Views

414

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Beginner , Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

I found it!!

I didn't have this account selection option so I was a bit digging into the CC account settings

 

And that's the problem! The option prevented me from seeing any other associated profiles...

VRFCBG_0-1682087045581.png

 

Thank you very much for your assistance Marion,

 

Yours sincerely,

 

Antoine

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Apr 19, 2023 Apr 19, 2023

Copy link to clipboard

Copied

<moved from account, payment & plan - by someone else>

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Antoine,

De ce que je vois dans votre compte client il semblerait que vous ayez deja une souscription Texturing en cours depuis septembre 2022, ce qui explique pourquoi vous ne pouvez en prendre de nouvelle

Cordialement,
Marion

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Marion,

 

Oui tout est en ordre pour ma souscription, ce qui me pose problème c'est que je n'ai aucun crédit pour télécharger des matériaux sur le site "Substance 3D Assets"

 

Capture.JPG

Cordialement,

Antoine

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Vous avez deux profils lies a la meme adresse email, un compte pro/edu avec votre licence CC et votre compte personnel, avec votre licence substance.
Est-ce que vous pouvez cliquer sur votre profil en haut a droite sur le site 3D Assets et verifier que vous avez bien selectionne votre compte personnel?

De mon cote je vois bien 210 points sur votre compte perso, dont aucun n'a ete utilise

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Voici ce que j'ai lorsque je clique sur l'icone de mon profil :

Capture.JPG

 

Et comme les deux comptes partagent la même adresse mail, je ne peux pas reset le mot de passe de ma licence personnelle car cela change celui de mon compte CC...
Est-il possible de transferer les points sur le compte CC directement ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Screenshot 2023-04-21 at 15.39.35.png

 Est-ce que vous pourriez vous deconnecter et lors de la reconnexion cliquer sur "personnal account" sur la page similaire a celle ci qiu devrait s'afficher?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

J'ai trouvé !!

Je n'avais pas cette option de selection de compte alors j'ai été un peu fouiller dans les paramètres du compte CC

 

Et voilà ce qui posait problème ! L'option m'empêchait de voir tout autre profil associé...

VRFCBG_2-1682086712194.png

Merci beaucoup pour votre assistance Marion,

 

Bien à vous,

 

Antoine

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 21, 2023 Apr 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

I found it!!

I didn't have this account selection option so I was a bit digging into the CC account settings

 

And that's the problem! The option prevented me from seeing any other associated profiles...

VRFCBG_0-1682087045581.png

 

Thank you very much for your assistance Marion,

 

Yours sincerely,

 

Antoine

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Resources