Skip to main content
Participant
October 10, 2019
Question

Exporter des préconfigurations de pistes

• October 10, 2019
  • 1 reply
  • 189 views

Bonjour,

J'ai créé des préconfigurations de pistes pour des projets (chaine d'effets avec certains réglages). Mais quand j'ouvre ces projets sur une autre machine, ces préconfigurations ne sont plus accessibles.
Y a-t-il une manière de les sauvegarder? De faire voyager ces préférences avec mon compte?

Merci!

This topic has been closed for replies.

1 reply

SteveG_AudioMasters_
    Community Expert
    Community Expert
    October 11, 2019

What should happen is that when you save your session file, it will make a note of all the effects chain settings and store those - but not the preset names. So when you open the session on another machine, instead of your preset names, you'll get something like 'custom' or whatever. This makes sense; it means that all of the session data you put in remains with the session, and will open correctly, and you don't need to go through the whole business of transferring your presets, which are stored separately. If this didn't happen, transferring sessions would be an almighty pain.

Ce qui devrait arriver, c'est que lorsque vous enregistrez votre fichier de session, il fera une note de tous les paramètres de la chaîne d'effets et stocker ceux - mais pas les noms préréglés. Ainsi, lorsque vous ouvrez la session sur une autre machine, au lieu de vos noms préréglés, vous obtiendrez quelque chose comme «coutume» ou autre. C'est logique; cela signifie que toutes les données de session que vous mettez dans reste avec la session, et s'ouvrira correctement, et vous n'avez pas besoin de passer par toute l'activité de transfert de vos préréglages, qui sont stockés séparément. Si cela ne se produisait pas, les séances de transfert seraient une douleur tout-puissant.

Cedric6Author
    Participant
    October 11, 2019

Thank you Steve,
    I know that, but what I mean is I have several presets that I use for different sessions. For example I would create a specific plugin chain named "studio 88" and each time I will use a recording from this studio I will open this preset. So for different sessions, on different computers, I would like to be able to load all my presets with their name...