Skip to main content
jean-jacques_Gecko91
Participating Frequently
January 29, 2016
Answered

Création d'actions avancées avec des zones de survol

• January 29, 2016
  • 1 reply
  • 1385 views

Bonjour à tous,

J'ai créé des actions avancées avec des zones de clic, une fois toutes les zones cliquées, mon bouton page suivante apparaît correctement sur la diapositive

J'ai effectué le même principe avec des zones de mini-diapositive de survol, le bouton page suivante n'apparaît pas..

info entrées sur chaque script créés.

Une fois le module scormé et placé sur mon LMS, non seulement le bouton page suivante n'apparaît pas, mais les coches vertes apparaissent ou pas, c'est assez aléatoire.

Y-a-t-il des choses que j'aurais oublié de faire?

Seconde question:

Le résultat est différent en fonction de la lecture de la diapo: en jouant sur .cp, en jouant sur .exe, en jouant le scorm sur le lms, avez-vous les mêmes résultats?

Pour votre information, je me suis formé sur le tas, le manuel d'utilisation de Captivate est indigeste.

Merci par avance à tous

JJ

Hello everyone,

I created with Advanced Actions click boxes, once clicked all areas, my next page button appears correctly on the slide

I did the same principle with rollover slidelet zones, the next page button does not appear ..

Minidiapo first overview: (the above pictures are in French, so sorry) 🙂
Condition: If rollover_slidelet_1 is 0

Action: Assign rollover_slidelet_1 is 1
           coche_verte_10 display (overview display)

2nd minidiapo overview:
Condition: If rollover_slidelet_2 is 0

Action: Assign rollover_slidelet_2 is 1
           Show coche_verte_11

same on 13 rollover minidiapo

second page:

If all are rollover_slidelet 1
Action: Display button (next page)
           click display area (go to the next slide)

info entries on each script created.

After scormé and placed my LMS module, not only the next page button does not appear, but the green check marks appear or not, it's pretty random.

Are Has there things I forgot to do?
The result is different depending on the reading of the slide: playing on .cp, playing on .exe, playing scorm on the films, do you have the same results?

For your information, I trained on the job, the Captivate user manual is indigestible.

Thank you in advance to all

JJ

This topic has been closed for replies.
    Correct answer Lilybiri

Désolé de la méprise, je vous faisais un état des lieux avant modification.

Voici mes modifications:

J'ai remplacé les nom de variable click_Box_A1 par la variable zone13

jusqu'à la  click_boxA9 par la variable zone 21

J'ai supprimé la click_box_20 qui se trouvait sur le bouton

Sur l'exemple ci-dessous, les conditions des 9 zone égal à 1 qui affiche le bouton_11 sur les actions avancées B1

en jouant la diapo, en cliquant sur la click-box_A1, je ne passe pas à la diapo 4 et le bouton apparaît :-(

Voici la colonne élargie (oublie dans mon message précédent, toutes mes excuses...

Réduction des groupes de coche verte et click_box + décalage de la pause du bouton après la fin des click_box

je n'ai pas fait de même pour les coches vertes, nécessaire peut-être?

Les groupes sont utils pour organiser le 'timeline' mais ils peuvent aussi être utilisées pour certaines actions: on peut montrer/cacher tout un groupe.

Je ne vois pas d'audio au dia. En ce cas-là cette longue durée du diapo n'est pas nécessaire du tout. Puisque le 'playhead' s'arrête au pause des click box, il n'y a aucune raison de prolonger ce dia au 10 secs. Une durée de 3-4secs aurait été suffisante. Le bouton ne doit pas être retardé, puisqu'il est caché tout le temps jusque la deuxième condition est remplie. Comme je l'avais déjà expliqué personellement j'aurais remplacé la premiere condition par 'IF 1 est égal à 1', ce n'est pas nécessaire de faire une vraie condition.  En ce cas il sera même recommandé pour permettre d'utiliser un click box plus d'une fois. Mais une commande importante est manquante dans la 1re décision:

Affecter zonex avec 1

Je copie la 1re décision d'une réponse précédente:

IF 1 est égal à 1

Affecter v_one avec 1
       Afficher Coche_verte_10

Aller à la diapo x

1 reply

Lilybiri
    Legend
    January 29, 2016

Do you use the same name as the rollover slidelet name for a variable? Never use the same name for two objects, variables, actions.

jean-jacques_Gecko91
    Participating Frequently
    January 29, 2016

Hello Lilybiri,

Many thanks for your prompt reply

No, I dont use the same name

Each rollover slidelet has a single name, all variable is only one

as show in the pictures, I created B1 to B9  Advanced Actions click boxes

B10 to B22 with the rollover slidelet zones

after each rollover on the rollover slideet zone, a green mark have to appear.

after all the green mark, nomaly, the next page button have to appear to continue to the next page... 

Lilybiri
    Legend
    January 29, 2016

Do you trigger the advanced actions (would have used shared actions myself) by the Rollover event of the slidelet?  The name that I see for the variable 'Rollover_Slidelet_1' is a typical generic name for a rollover slidelet.  Did you define variables with that name, suspect this is a first source of problems, Captivate can be confused.

Did you track the frame number while testing? The big difference between a click box (which you used before) and a rollover slidelet area (which has a click and a rollover event) is that the last one has no pausing point. When you do this with a click box (or another interactive object), the playhead will remain at the pausing point, which allows the user to take as much time as he needs, that playhead will remain paused. That is not the case with a rollover slidelet, which cannot have a pausing point. How did you cope with that? Do you have another interactive object that is pausing the slide? Maybe post a screenshot of the timeline.

You can write in French, I'm perfectly at ease in French, because I don't understand your translated sentence 'Each rollover slidelet has a single name, all variable is only one?

Moreover the first decision could have been replaced by a mimicked standard action (explained the work flow another time today on this forum):

IF 1 is equal to 1

Assign v_one with 1

Show check1