Skip to main content
Participant
September 2, 2016
Answered

Questions checkboxes are overlappen in html5 output

• September 2, 2016
  • 1 reply
  • 172 views

Hello,

In my Captivate 9.02 html5 export the checkboxes are overlapped, not fully displayed (see image). In the .cptx itself I don't see this overlap. Do you know how I can fix this?

overlap

This topic has been closed for replies.
    Correct answer Jero050

De originele folder in Gallery mag je niet wissen. Public documents bevat een kopie van die originele folder, omdat die kan bereikt worden door iedereen, ook gebruikers zonder administrator rechten. Hier is het volledige pad:

C:\Users\Public\Documents\Adobe\eLearning Assets

Blank is geen cptx bestand maar een thema, met de extensie cptm. De originele thema's bevinden zich ook in the installatiefolder net in die Layouts folder. Als je aan Blank geprutst hebt, en het thema bewaard, zal dat gebeurd zijn in die fameuze gekopieerde folder in Public Documents. Om het originele thema opnieuw te krijgen, kan je hetzij de Layouts folder in Public Documents volledig wissen, hetzij het bestand blank.cptm overschrijven met het origineel uit Gallery\Layouts. Meer info over thema's:

What's in a Theme - a Template? - Captivate blog

Waarschijnlijk is de oorzaak inderdaad het herschalen, vooral beneden 100%. Ik zou je de raad hebben gegeven om voor HTML output de checkbox image te vervangen, wat je nu al deed (werkt enkel voor HTML output, niet voor Flash).

Hoi, het verwijderen van Layouts uit public documents heeft geen effect. Ik ga de checkboxen in de html-images map kleiner maken (van 24x24 naar 19x19 pixels). Deze module hoeft alleen een html5-export te hebben, geen Flash. Dank je voor je hulp!

1 reply

Lilybiri
    Legend
    September 2, 2016

In het Nederlands, yuppie!

Welk thema gebruik je - ik vermoed het standaard 'Blank' thema? Is het thema aangepast, gewijzigd, misschien in een vroegere versie? Ik veronderstel dat dit een 'question' is, MCQ met meerdere correcte antwoorden of gebruik je iets anders?

Heb je de map 'Layouts' gewist in de 'Public Documents' - als je een Win systeem gebruikt (voor Mac het is 'Shared') voor je de patch installeerde? Indien niet, kan je dat nu doen terwijl CP gesloten is?

Jero050Author
    Participant
    September 2, 2016

Hoi, dank je voor het antwoord, in het Nederlands :-)

Ik ben vanaf blank gaan bouwen. Het gaat inderdaad mis bij de MCQ met meerdere correcte antwoorden.

Het oorspronkelijke project is ooit geresized naar 200% (daarin gaan de checkboxen goed). Daarna is die vergrote versie geresized naar 75%... daarin gaat het mis. Misschien dat het met het resizen te maken heeft.

Layouts had ik gewist (kan het zijn dat je de map Gallery/Layouts bedoelt? Ik zag in Win geen Public Documents staan). Maar dan krijg ik eerst de foutmelding dat en_US niet gevonden kan worden. Captivate start dan even het project op, maar sluit zich dan zelf af met een foutmelding.

Ik heb ook nog geprobeerd of het nut heeft om blank.cptx te verwijderen, maar dat heeft geen effect.

Maar op zich heb ik wel een workaround nu door de checkboxen in C:\Program Files\Adobe\Adobe Captivate 9 x64\HTML\assets\htmlimages iets kleiner te maken.

Lilybiri
    Legend
    September 2, 2016

De originele folder in Gallery mag je niet wissen. Public documents bevat een kopie van die originele folder, omdat die kan bereikt worden door iedereen, ook gebruikers zonder administrator rechten. Hier is het volledige pad:

C:\Users\Public\Documents\Adobe\eLearning Assets

Blank is geen cptx bestand maar een thema, met de extensie cptm. De originele thema's bevinden zich ook in the installatiefolder net in die Layouts folder. Als je aan Blank geprutst hebt, en het thema bewaard, zal dat gebeurd zijn in die fameuze gekopieerde folder in Public Documents. Om het originele thema opnieuw te krijgen, kan je hetzij de Layouts folder in Public Documents volledig wissen, hetzij het bestand blank.cptm overschrijven met het origineel uit Gallery\Layouts. Meer info over thema's:

What's in a Theme - a Template? - Captivate blog

Waarschijnlijk is de oorzaak inderdaad het herschalen, vooral beneden 100%. Ik zou je de raad hebben gegeven om voor HTML output de checkbox image te vervangen, wat je nu al deed (werkt enkel voor HTML output, niet voor Flash).