Skip to main content
gerolds18519156
Known Participant
May 12, 2020
Question

Result of of changed state

• May 12, 2020
  • 1 reply
  • 1050 views

I am busy with some questions in a module. Every question you have to choose A or B (see the first picture). The result is visible in the score list (picture 2). Now I want to make that if you click on the total button in a colum he counts only the visited results but he gives always 12 and that are all the answers in that collum not only the one you visited. What do I do wrong???

This topic has been closed for replies.

1 reply

Lilybiri
    Legend
    May 12, 2020

Het kan ook perfect in het Nederlands, Engels is geen absolute must. Mag het? Een Nederlands-onkundige expert kan de uitleg niet begrijpen in de screenshots (enkel de vraag kan worden vertaald).

Het gaat hier duideljk niet om standaardvragen. Maar ik heb wel degelijk meer informatie nodig om een antwoord te kunnen geven.

Welk event is verbonden met welke Advanced Action?  Er is een hele reeks met variabelen. Maar in de actions zie ik nergens hoe die variabelen een waarde krijgen. Die variabelen worden gebruikt in een optelsom, maar welke waarde hebben ze dan? Als die nooit wijzigt zal die optelsom altijd hetzelfde resultaat geven.

Er zijn multistate objecten, zijn dat knoppen? Ik vraag dit omdat ik een 'Visited' state zie, en dat is normaal een ingebakken state voor interactieve objecten. 'Ingebakken' is mijn vertaling voor 'InBuilt'. Die states verschijnen automatisch in bepaalde situaties, niet via een action. 'Visited' verschijnt als de knop minstens éénmaal werd aangeklikt. 

gerolds18519156
    Known Participant
    May 12, 2020

In de eerste afbeeldingis een deel van de antwoorden en men moet daar kiezen voor A of B. Ik heb hier de state visited toegevoegd zodat bij terugkomst de cursist kan zien wat hij aangeklikt heeft. De knoppen heten vraag_1_a en verder. De tweede afbeelding is het score formulier met daarin een shape met twee states, normaal en visited. Ik had aan de normale status een variabele gezet met de waarde 0 en bij visited een variabele met  de waarde 1 en dan was de bedoeling dat of automatisch of middels de knop aan het einde het aantal visited komt te staan. voor de totaal waarde heb ik dus de variabele totaal_doordrukken gemaakt. Ik weet variabele is niet mijn sterkste punt.De advanced action in afbeelding 2 is dus gekoppeld aan de oranje knop totaal en die van de eerste afbeelding is gekoppeld aan knopje 1A (die nu groen is.

Lilybiri
    Legend
    May 12, 2020

Variabelen zijn NIET gekoppeld aan een status of een knop, je hebt het over Boolean variabelen, maar jij moet die 'togglen' met een actie. Vermoedelijk zijn het de 'antwoord....' Een iets logischer manier van naamgving zou helpen, want je moet heel voorzichtig zijn dat je dezelfde naam niet tweemaal gebruikt. Mijn variabelen beginnen steeds met v_,. 

Het is me nog steeds niet duidelijk welke 'events' gebruikt worden. Zijn het de shape knoppen met A en B?  En wil je toelaten dat de keuze gewijzigd wordt? In elk geval moet een klik op de A knop dan de waarde 1 toewijzen aan de variabele, terwijl dit niet hoeft voor de B-knop. Met diezelfde action zet je dan de status correct voor de tweede dia met het overzicht.  Je sou het totaal ook hier mee kunnen berekenen maar dat vereist wat inzicht in advanced actions (zou moeten een voorwaardelijke actie zijn). 

Is de bereking met al die Expressions gekoppeld aan de knop met 'Totaal'? En is het overzich (tweede figuur) op een andere dia? 

Het kan volgens mij heel wat soepeler, maar ik kan je slechts aansturen als ik alles correct begrijp.