Skip to main content
joao_viniciussb
Participant
February 8, 2026
Question

Como faço para instalar uma versão antiga do Illustrator que não está disponível no Creative Cloud?

• February 8, 2026
  • 1 reply
  • 39 views

Meu PC é um VivoBook X512FBC que adquiri em 2021 onde eu já utilizava o Photoshop e o Illustrator, ambas as suas versões do ano de 2021. Após uma atualização no Creative Cloud, adquiri a versão 30.0 do Illustrator que seria do ano de 2026, porém eu reparei que ele não era compatível com as configurações da minha máquina, precisando então voltar à versão de 2021. O problema é que esta versão não está mais disponível no Creative Cloud, a versão mais antiga é a 29.0 (2025), mas ao utilizar, meu PC apresentou uma certa instabilidade devido ao processamento do programa. Fui aconselhado à entrar em contato com o suporte da Adobe, mas nenhum dos agentes estava disponível quando eu precisei. Como eu adquiro novamente a versão antiga para que eu possa continuar usando o Illustrator?

1 reply

Monika Gause
    Community Expert
    Community Expert
    February 8, 2026

I hope you’ll be lucky and someone can provide it to you.

Remember to not uninstall old versions when installing a new one.

Community Expert
    February 11, 2026

It would be really nice if Adobe could make older versions of apps available rather than just the builds from the previous version. People in different industry niches run into various compatibility issues. The problems could be with industry specific plugins for apps like Illustrator. Or it could be an issue with files they import into Illustrator or what Illustrator exports. I’m having to keep a 2024 build on my computers due to one issue.

Perhaps they don’t have to go as far has have every maintenance build of a certain app available. It might be enough to just have the last build of that year’s version. I’m sure there has to be a limit on just how far back they can go with the yearly releases. Creative Cloud has been around for almost 13 years. I think a lot of affected users would be covered pretty well if available builds went back 3-5 years.