Skip to main content
November 22, 2025
Question

Illustrator op een samsung galaxy book 4 edge

• November 22, 2025
  • 1 reply
  • 116 views

Hallo

Ik heb recent een Samsung Galaxy Book 4 Edge aangeschaft en probeer Adobe Illustrator te downloaden via Creative Cloud. Tot mijn grote teleurstelling merk ik dat er voorlopig enkel een heel beperkte webversie beschikbaar is en dat de volledige desktopversie niet kan worden geïnstalleerd op dit toestel.

De Galaxy Book 4 Edge draait op Windows 11 ARM met de Snapdragon X Elite chip. Hierdoor zijn veel populaire apps, waaronder Illustrator, nog niet compatibel. Volgens Adobe is er momenteel geen native versie van Illustrator voor ARM beschikbaar. Ze raden aan om feedback te geven via hun UserVoice-platform zodat dit sneller opgepikt wordt door hun ontwikkelteam.

Voor mij is dit een groot probleem, omdat ik Illustrator nodig heb voor mijn examen in januari. Het is zelfs doorslaggevend of ik deze laptop zal behouden of niet.

Mijn vraag is dan:
- Zijn er concrete plannen of een tijdlijn wanneer Illustrator beschikbaar zal zijn voor de Galaxy Book 4 Edge?
- Zijn er tijdelijke oplossingen of workarounds die jullie gebruiken?
- Heeft iemand ervaring met het draaien van Illustrator via de webversie en is dit voldoende voor professioneel gebruik?

Alle tips of updates zijn welkom!

1 reply

Community Expert
November 23, 2025

Isn't there still a beta version of Illustrator for Windows that runs on ARM processors? IIRC, the beta is available only in an English language version.

Anubhav M
Community Manager
Community Manager
December 2, 2025

Hello @jinte.Simons,

Thanks for reaching out. Illustrator (beta) is available for Microsoft Copilot+ PCs with Snapdragon X Series ARM architecture-based processors. Get started here: (https://adobe.ly/44wop7q). Feel free to reach out if you have more questions or need assistance. We'd be happy to help.

Anubhav