Skip to main content
Known Participant
December 19, 2022
Question

problème de RAM

• December 19, 2022
  • 2 replies
  • 414 views

Bonjour,

Comme mon pc qui avait 16go de RAM et qu'il avait du mal à supporter les gros fichiers sur illustrator, j'ai ajouté 16go, je suis maintenant à 32go de RAM mais j'ai l'impression qu'illustrator ne les utilise pas. J'ai testé avec de gros fichiers et ça ne dépasse pas les 15/16go alors que j'ai le double. (fichier joint)

quelqu'un sait-il comment configurer illustrator ou bien le pc pour qu'il utilise toute la RAM ?

Merci d'avance !

This topic has been closed for replies.

2 replies

Mylenium
Legend
December 19, 2022

Without any exact info about your system, your artwork, your settings and so on we can't realyl tel lyou much. Again, everything seems perfectly normal. Unless you open e.g. a complex CAD file or similar, AI may never use more than it currently does.

Mylenium

Mylenium
Legend
December 19, 2022

RAM allocation is handled dynamically. There is no way to just force a program to use all memory nor would this make any sense. Just using more of it doesn't improve performance. it only allows to work with bigger, more complex projects, which eventually may notice once you actually create such stuff. Anything more will require more precise info on what you consider a "big" file and what potential performance issues you experience.

Mylenium

Known Participant
December 19, 2022

je comprends, mais pourquoi lorsque je fais crtl+alt+suppr et que je regarde la RAM utilisée, ça ne depasse pas 15/16go? alors que j'en ai 32 ?