Skip to main content
CanalogSE
Known Participant
November 21, 2018
Question

Hur sparar man en inställning i Photoshop CC 2019

• November 21, 2018
  • 3 replies
  • 1374 views

Se nedanstående skärmdump - att spara för webben

Hur sparar jag inställningarna i Photoshop inringade med rött - t ex JPEG i stället för default GIF, kvalitet 100 istället för default 60, så att jag slipper ändra detta varje gång jag sparar en bild med denna funktion

Tacksam för svar!

mvh

This topic has been closed for replies.

3 replies

Inspiring
December 22, 2018

Har suttit i support med Adobe ... Inte ens dom kunde hjälpa mej ... Så nu struntar jag i att försöka fixa det här problemet ... lönlöst !

CanalogSE
CanalogSEAuthor
Known Participant
December 22, 2018

Hej Jordskorpa

Jag förstår din frustration fullkomligt...och jag ska kolla om något av de andra fora jag har drivit denna tråd/problem i, om dom kommit nåt närmare.

Fast om du har suttit i telefonsupport med Adobe och dom inte bryr sig om problemet, så antar jag att vi får bita i det sura äpplet och ändra denna inställning för varje gång vi vill spara för webben.

/B

Inspiring
December 6, 2018

Jag har fått exakt samma problem ... har aldrig varit så här förut .... riktigt irriterande .... man måste antagligen sitta i support med någon från Adobe .... var inte så längesen jag gjorde det ... fruktansvärt tröttsamt ... hur mycket man än förbereder sej med skärmdumpar och engelska glosor från google translate tar det timmar innan dom fattar .... men det brukar lösa sej till slut ... Jag har letat överallt på inställningar men tji ...

Jag har fått exakt samma problem ... har aldrig varit så här förut .... riktigt irriterande .... man måste antagligen sitta i support med någon från Adobe .... var inte så längesen jag gjorde det ... fruktansvärt tröttsamt ... hur mycket man än förbereder sej med skärmdumpar och engelska glosor från google translate tar det timmar innan dom fattar .... men det brukar lösa sej till slut ... Jag har letat överallt på inställningar men tji ...

CanalogSE
CanalogSEAuthor
Known Participant
December 6, 2018

Hej jordskorpa!

Tack för ditt svar, bra att vi nu är två som har samma problem! Jag ska sätta ihop ett svar/utförligare problembeskrivning till Adobe, och för mig är språket inget problem. Det vore bra att få veta av dig: har du också en Mac laptop som jag? Jag har också en stationär PC med W7, med Ps CC 2019 installerat, men där verkar det funka som det ska med att spara inställningen.

Vi hörs!

PS. är du möjligen medlem på fotosidan punkt ess e ? Det är jag

mvh

/B

November 21, 2018

CanalogSE
CanalogSEAuthor
Known Participant
November 21, 2018

Thanks - now I know!
/B