Skip to main content
Participating Frequently
May 17, 2018
Answered

Niet genoeg RAM geheugen? Photoshop!

• May 17, 2018
  • 2 replies
  • 10421 views

Sinds vandaag (na mijn Windows update) kan ik bijna niks meer in photoshop, bij iedere handeling krijg ik de melding: niet genoeg RAM geheugen voor deze handeling. Ik heb op internet gezocht naar een oplossing, en kwam op deze pagina:

Prestaties Photoshop CC optimaliseren

Wanneer ik deze stappen probeer te volgen: voorkeuren > prestaties, krijg ik wéér een foutmelding. De foutmelding luidt als volgt: ''Een geheel getal tussen de 96 en 8 is vereist. Dichtstbijliggende waarde ingevoegd.'' Dit zegt mij helemaal niks, ik zit namelijk niet eens in het bewerkingsscherm, hoe kan ik nou een waarde selecteren?

Ik heb een probleem, ik probeer het probleem op te lossen maar er ontstaat dus opnieuw een probleem waardoor ik mijn probleem niet kan oplossen!!

Wie kan mij helpen? Ik ben totaal niet handig met Photoshop!

This topic has been closed for replies.
Correct answer davescm

Hallo Ischara,

Bedankt voor je antwoord. Mijn probleem was inmiddels al opgelost maar nogmaals dank voor de moeite.

Doris

Hi

Adobe released Photoshop 19.1.5 today which fixes the issue.

Once installed, to allow Photoshop to manage memory - the temporary fix needs to be removed . See this :

Error while accessing performance preferences - 'An integer between 96 and 8 is required.'

Dave

2 replies

Participant
July 25, 2018

Ik heb ook contact gehad met de Adobe helpdesk (via chat) en wat ze op je pc doen is het volgende.

Start regedit, navigeren naar Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Adobe\Photoshop Elements\15.0

Daar een object van het type DWORD aanmaken met de naam OverridePhysicalMemoryMB en de waarde (decimal) 24000.

Dus als je een beetje handig met regedit bent,kun je dit zelf!

Participant
June 7, 2019

Dank je wel Carolien, dit is wat ik wilde weten!

Groet, Wouter

May 17, 2018

Hi

Try this ifx

Invalid Numeric Entry - An integer between 96 and 8 is required

Adjust the value data to the amount of RAM you have installed, so if you have 8GB of RAM it will be 8000, 16GB will be 16000 etc

IscharaAuthor
Participating Frequently
May 17, 2018

Hey, thanks.

So I tried to follow the steps, but at:

• Right click on 120.0 and create a new DWORD.

I got stuck. Mine only goes to 110.0 not 120.0. Any ideas?

May 17, 2018

Hi

What version of Photoshop do you have, looks like you have CC2017 installed, if so just do it with the 110.0