problemen met mts files
Ik heb in deze corona tijd adobe premiere elements 2020 gebruikt voor het digitaliseren van al mijn films vanaf de jaren 60. Zo lang ik me beperk tot de mp4 modus werkt alles redelijk. Niet meer dan dat want handig vind ik de software beslist niet. Dat i.t.t. pinnacle Studio dat ik eerder gebruikte. In de tijd dat ik dat gebruikte hoorde ik altijd dat dat idioot, was want adobe premiere was het helemaal. Dat kan ik dus niet bevestigen. De oudere films capture ik eerst buiten adobe om tot avi bestanden. Ook mijn smalfilms zijn eerst omgezet tot avi met zelfs een betere kwaliteit dan video8. Al die avi's heb ik ik met adobe premiere verwerkt tot mp4 bestanden in 720x576 met een bitrate van 6 of 10mbs, welke perfect afspelen vanaf een NAS op mijn LG TV. Dat ziet er goed en zeer bruikbaar uit en die methode heb ik gevolgd voor video8, hi8 en digital8 recorder files. Dus alle bandjes. Nu is mijn laatste camera aan de beurt en daar verwachtte ik erg veel van. Immers, dat is nieuwere techniek en het uitgangspunt zou moeten zijn dat dat dan perfect werkt. Niet dus. Met eerder bewerkte films in mts uit pinnacle krijg ik sync problemen. Moet dus met speciale software demuxen en dan video en audio apart invoeren. Ellenlange wachttijden als je iets in het project wijzigt. Het uiteindelijke resultaat kan naar mp4 een kwaliteit opleveren zoals ik van de oude films heb gemaakt. Maar de mts uitvoer is echt een probleem. Nadat je de instellingen voor mts 1440x1080 25fps in bitrate 12-15 mbps hebt uitgevogeld blijkt dat adobe zelf niet muxt. Dus dat moet ik weer apart doen. En ja dan heb ik best een hogere kwaliteit film en speelt ook goed op mijn LG. Maar fast forward werkt dan niet. Kennelijk kan die LG dat alleen met mp4 want de output naar 1280x760 HD 10mbps in mp4 komt wel in de buurt qua kwaliteit en FFWD werkt op de LG. En dat terwijl een oude mts uit pinnacle 17 in 1920x1080 wel goed speelt op die LG inclusief FFWD. Maar om nu na die ervaring met 1440x1080 in adobe aan 1920 te beginnen dat trekt me dus echt niet. Klinkt dit herkenbaar?