Skip to main content
Participant
September 21, 2026
Question

Finns det något sätt att få webbläsare (till exempel Goolge Chrome och Microsoft Edge) att ta hänsyn till de regler jag sätter på formulärfälten i min PDF?

• September 21, 2026
  • 3 replies
  • 13 views

Finns det något sätt att få webbläsare (till exempel Goolge Chrome och Microsoft Edge) att ta hänsyn till de regler jag sätter på formulärfälten i min PDF i Acrobat? (Jag jobbar på en myndighet och det är viktigt att till exempel all text som informationslämnaren skriver in syns i fälten och inte "ramlar" utanför rutan.)

3 replies

Meenakshi Negi
    Community Manager
    Community Manager
    September 21, 2026

Hi Per16F6,

Thank you for reaching out.

Unfortunately, there is no reliable way to force all web browsers, including Google Chrome and Microsoft Edge, to fully honour every PDF form field setting created in Adobe Acrobat. While modern browsers can display and fill PDF forms, they use their own built-in PDF rendering engines.

For forms where data accuracy and formatting are critical, especially in government, legal, healthcare, or compliance-related workflows, Adobe recommends that users download the PDF and complete it using Adobe Acrobat Reader or Adobe Acrobat rather than filling it out directly in a browser. Or use the Adobe Acrobat extension on the browser. Acrobat provides the most consistent support for PDF form specifications and field properties.

Hope the information helps.

Thanks,

Meenakshi

Per16F6Author
    Participant
    September 21, 2026

Stort tack för svaret!

Det var lite det vi misstänkte.

Målgrupp för våra PDF-filer är allmänheten vilket betyder att det behöver vara så enkelt som möjligt att öppna och fylla i dem. Här kan vanan att till exempel installera program och göra andra inställningar på sin enhet variera enormt vilket gör det utmanande.

Kan de webbaserade verktyg som finns (till exempel Smallpdf) vara ett alternativ? Hanterar de regler på fälten på ett bättre sätt?

Meenakshi Negi
    Community Manager
    Community Manager
    September 21, 2026

Hi Per16F6,

We're not able to comment on how the third-party application will work. However, we can offer suggestions related to Acrobat and PDF forms. If you share more information about the forms you are trying to create, we can assist you further. Please let us know if you have any questions.

Thanks,

Meenakshi