Participant
January 13, 2024
Question
Unwanted download issue.
- January 13, 2024
- 1 reply
- 419 views
Unwanted download issue. I'm using Mozilla 115.6.0esr 64bits. PDF download has the option: use Adobe Acrobat Reader, and, with the option: ask whether to open or save files. The version of Adobe Acrobat Reader DC I'm using is: 2023.008.20458. When I click on a PDF file on a website, Mozilla was supposed to simply open the file in Adobe Acrobat Reader DC, as it does in older versions of Mozilla, but instead, Mozilla 115.6.0esr is opening and downloading at the same time, automatically the PDF file, which is something I don't want, as I don't want to see my hard drive losing space. Could anyone help me how to solve this problem?
Problema de download indesejado. Estou usando o Mozilla 115.6.0esr 64bits. O download de PDF está com a opção: usar Adobe Acrobat Reader, e, com a opção: perguntar se deve abrir ou salvar arquivos. A versão do Adobe Acrobat Reader DC que estou usando é: 2023.008.20458. Quando clico em um arquivo PDF em um site, era para o Mozilla simplesmente abrir o arquivo no Adobe Acrobat Reader DC, como acontece nas versões mais antigas do Mozilla, mas pelo contrário, o Mozilla 115.6.0esr está abrindo e baixando ao mesmo tempo, automaticamente, o arquivo de PDF, fato indesejado por mim, que não quero ver meu HD perdendo espaço.
Alguém poderia me ajudar como resolver este problema?