Beveiligd printen
Ik heb een product ontwikkeld dat ik graag aan zou willen bieden via een webshop. In feite zijn het schema's/ tekeningen die men kan uitprinten. € 1,= per tekening.
Nu wil ik voorkomen dat men voor die ene euro die tekening bijv. 100 kan afdrukken of als bestandje naar al zijn vrienden kan doorsturen.
Daarom vroeg ik mij af of er een manier bestaat om dat te voorkomen en er dus voor te zorgen dat iemand een bestand maar een keer kan uitprinten.
Misschien dus door een bestand niet eerst te laten downloaden maar meteen vanaf een website printen.
Of door iemand een bestand wel te laten downloaden dat hij kan printen maar dat dan direct na het printen automatisch weer gedelete wordt. (en uit de prullenbak verwijderd wordt)
Of door er een wachtwoord of code aan te koppelen dat bijv. maar een dag geldig is o.d. (hoewel je het dan nog steeds 100 x zou kunnen uitprinten of doorsturen naar anderen).
Misschien zijn er nog andere voor de hand liggende manieren waar ik niet opkom.
De essentie is dat ik iets zoek waardoor kopers/ bezoekers van mijn webshop een bestand slechts een keer kunnen uitprinten en niet kunnen doorsturen naar anderen.
Zou u mij kunnen vertellen of zoiets bestaat en waar ik daar meer informatie over zou kunnen verkrijgen ?
Bij voorbaat hartelijk dank !
Met vriendelijke greot,
T.B. Eisenga