• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
1

Problème de surlignage

Community Beginner ,
Oct 16, 2022 Oct 16, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, j'ai un problème avec la fonction de surlignage depuis aujourd'hui. Lorsque je surligne du texte, la couleur couvre le texte au lieu de se placer derrière celui-ci. Si je met du jaune, par exemple, sur le texte, ce dernier devient en grisé très pâle, au lieu de rester intact comme avant le surlignage. Pourquoi le surlignage fait pâlir les textes maintenant?

 

C'est la première fois que j'ai ce problème depuis les nombreuses années que j'utilise Adobe Acrobat Reader. Merci. 

Views

1.4K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Oct 17, 2022 Oct 17, 2022

Copy link to clipboard

Copied

C'est un petit bug de la dernière version qui ne concerne que les documents scannés, il sera sans doute vite corrigé.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Oct 17, 2022 Oct 17, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Monsieur Boulay. Oui, c'est ce que je croyais. Je tente de trouver des réponses un peu partout sur le web, mais en vain. Donc, si je comprends bien, je n'ai rien d'autre à faire que d'attendre les correctifs. Oui, en effet, c'est pour les documents "SCAN". Avant je pouvais surligner correctement avec le petit cercle que l'on glisse sur le texte. Maintenant, quand je glisse le cercle, ça ne met aucune couleur. On la voit seulement quand je lâche la souris et tout devient très pâle. Aussi, l'opacité en pourcentage : quand on glisse le curseur pour pâlir ou foncer la couleur, le pourcentage ne change pas. On voit le nouveau pourcentage d'opacité seulement quand on lâche la souris. En espérant que cela se règle, car ça travaille plutôt mal, surtout quand on a des centaines de pages de type "SCAN"! Merci beaucoup pour votre réponse. 🙂

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Oct 17, 2022 Oct 17, 2022

Copy link to clipboard

Copied

MOVED TO THE ACROBAT READER FORUM

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Oct 17, 2022 Oct 17, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hi Sonia22063711slng,

Thanks reporting this and apologies for the inconvenience caused!

The concerned team is looking into it. This will be fixed in one of our future releases, will keep you updated.

We appreciate your patience.

 

Thanks,

Arvind

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Oct 17, 2022 Oct 17, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hi Arvind. Thank you very much for your answer. I'll be waiting for the new updated, hopefully very soon! 🙂

I use this function very often on hundreds of "scan" pages, which is highly usefull... Thank you.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Nov 18, 2022 Nov 18, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi

Adobe Acrobat and Reader official update (22.003.2028x) containing the fix for this issue is available. This update will be automatically pushed to all existing installations of Acrobat and Reader. You may also manually trigger the update early by opening the application and going to Help > Check for Updates.
More information about this release is here: https://helpx.adobe.com/acrobat/release-note/release-notes-acrobat-reader.html
Please try it out and let us know your feedback!
Thanks for your patience and support!

 

Regards,
Arvind

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Oct 26, 2022 Oct 26, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Depuis aujourd'hui, lorsque je surligne le texte surligné est caché par le surlignage.

Ai-je fais une fausse manip ?

Est-ce un bug ?

Merci pour vos reponses et aide.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Oct 27, 2022 Oct 27, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Oui, comme je l'ai déjà expliqué ci-dessus en français c'est un bug.

Il sera corrigé dans la prochaine version, ou peut-être via un patch en attendant.

Voir aussi la réponse de arvindy  ci-dessus.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines