Skip to main content
vanessah264835
Participant
July 18, 2019
Question

Drapeau dans doc PDF

• July 18, 2019
  • 1 reply
  • 773 views

Bonjour,

J'ai créé un document word puis comme souvent via l'option proposée dans word je l'ai enregistré au format PDF.

Il s'ouvre donc ensuite dans acrobat reader sauf que là je me retrouve à avoir aux coins supérieurs et inférieurs droit, une sorte de fanion/drapeau rouge et gris qui reste à l'impression.

Je ne sais pas à quoi cela correspond et surtout pas comment l'enlever...

Je précise que ça ne le fait pas sur tous les documents alors que je procède toujours de la même façon

Je vous joins la photo du dit drapeau que j'ai grossi

Merci davance

This topic has been closed for replies.

1 reply

Amal.
    Community Manager
    Community Manager
    August 6, 2019

Hi Vanessah,

Apologies for the delay in response, I hope you would be able to fix it by now.

The process of saving the Word document to PDF file is an inbuilt functionality of MS Word, Adobe Reader doesn't have any hold on this process.

Adobe Reader is a free application with limited functionality, we can not convert the documents to PDF using Adobe Reader.

As a workaround, what we can suggest is to, check with a different file, and see if that gives the same result after saving as PDF.

To know more about the functionalities of Adobe Reader, you may please refer to the help article in the link - Adobe Acrobat Reader DC FAQs 

Regards,

Amal

vanessah264835
    Participant
    August 12, 2019

Bonjour,

Avec d'autres documents je n'ai pas le problème.

Je suis passée par une autre suite bureautique ça a résolu du moins évité le problème.

Merci