Salir
  • Comunidad global
    • Idioma:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
  • 한국 커뮤니티

Mask shows up when I test

Nuevo aquí ,
Nov 19, 2016 Nov 19, 2016

I am trying to create a glimmer, or shine effect on some text. I made a simple mask to create the shine and I got it to work fine on the time line, but when I test it, the mask shows up. 

How do I hide the mask from showing when I test or publish?

this is how it looks when I test it:

629
Traducir
Informe
Directrices de la comunidad
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines

correct answers 1 respuesta correcta

LEYENDA , Nov 19, 2016 Nov 19, 2016

It seems that straight text won't work as a mask. Not sure why it works in the live preview.

You have two easy work arounds:

Select the text field and do a Break Apart twice, which will make it be vectors.

Select the text field and do Convert to Symbol. As a movieclip it works fine.

Traducir
Defensor ,

Can you share a copy of your Fla via Dropbox, Box, or Google Drive? 

I don't see anything obviously wrong based on the screenshot, but it would be helpful to see your actual file.

Traducir
Informe
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines
Nuevo aquí ,

Here's the link, thanks

logoshimmer.fla - Google Drive

Traducir
Informe
community guidelines
LEYENDA ,

It seems that straight text won't work as a mask. Not sure why it works in the live preview.

You have two easy work arounds:

Select the text field and do a Break Apart twice, which will make it be vectors.

Select the text field and do Convert to Symbol. As a movieclip it works fine.

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
MÁS RECIENTES

Wow,  that was easy! Thanks so much, couldn't figure it out

Traducir
Informe
community guidelines