Copy link to clipboard
Copied
Je ne peux pas installer Photoshop éléments 11 sur mon nouvel ordoninateur sous windows 11.
Il fonctionnait bien avant.
Il provoque une erreur système m’obligeant à faire une restauration.
Copy link to clipboard
Copied
what error?
Copy link to clipboard
Copied
Lorsque je redémarre l'ordinatuer, il ne peut le faire et Widows 11 essaie de faire une réparation. Comme il n'y arrive pas, je suis obligé de faire une restauration complète pour pouvoir redemarrer.
Copy link to clipboard
Copied
that sounds like an os issue, but you can try installing using compatibility mode (win 7).
Copy link to clipboard
Copied
I am sorry this is happening to you, Gilbert, but can you please provide us with more information? When you start Windows 11 and try to open Photoshop Elements 11, is that when you are asked to repair the program? How did you install Photoshop Elements 11 on your brand-new Windows 11 computer? ^JW
Copy link to clipboard
Copied
A la fin de l'installation du logiciel, il m'est demandé de redemarrer l'ordinateur. C'est à ce moment que Windows 11 me dit qu'il ne peut le faire et essaie de faire automatiquement une réparation. Comme il n'y arrive pas, il me propose plusieurs solutions. J'ai choisis l'option restauration système, et je peux de nouveau redemarrer l'ordinateur. Mais, bien sur, l'installation de photoshop éléments 11 a été retirée...
Copy link to clipboard
Copied
did you install using compatibility mode?
Copy link to clipboard
Copied
Oui, en mode compatibilté Windows 7, mais cela créée toujours le même problème. Cela fonctionne bien, jusqu'à ce que je fasse un redémarrage de l'ordinateur. Et là, j'ai un blocage et je suis obligé de faire une restauration, qui m'élimine photoshop éléments 11.
Copy link to clipboard
Copied
i don't see how any app would cause a healthy os to do that. ie, i suspect there's an os issue.
Copy link to clipboard
Copied
I would agree with Kglad, start with verifying Windows 11 is stable. If it runs without problems for a few days then try installing Photoshop Elements 11 again. If it still fails, you can purchase a three-year term license for a copy of Photoshop Elements designed for Windows 11 at https://adobe.ly/3G0MCcJ. ^JW
Copy link to clipboard
Copied
Voilà la réponse du service technique d’Adobe ;
« Photoshop Elements 11 n’est plus disponible et n’est plus pris en charge par Adobe et le serveur d’activation n’est plus disponible.
Oui, le problème se produit car il n’est plus compatible avec le système 64 bits et Adobe.
Ainsi, nous vous fournissons la mise à niveau Photoshop Elements 2024 et vous êtes éligible à la remise. »
Copy link to clipboard
Copied
the discount cost for a 3 year subscription was worthwhile?
Copy link to clipboard
Copied
@gilbert_7580 wrote:
Voilà la réponse du service technique d’Adobe ;
« Photoshop Elements 11 n’est plus disponible et n’est plus pris en charge par Adobe et le serveur d’activation n’est plus disponible.
Oui, le problème se produit car il n’est plus compatible avec le système 64 bits et Adobe.
Ainsi, nous vous fournissons la mise à niveau Photoshop Elements 2024 et vous êtes éligible à la remise. »
That script sounds like it may be a scammer.
How did you contact Adobe support?
If it was via email, it was highly likely a scammer.
Copy link to clipboard
Copied
J’avais reçu un message de Claire Besse, de la part de « Adobe support community » :
« Claire Besse à gilbert_7580
avr. 09, 2025 04:59 AM
Re: installation photoshop 11 impossible
Welcome to Adobe Support Community
Hi, You can Directly send Email to our Adobe Customer Care Team Email A
Adobe_Tech@outlook.com and they will help you via Email.
Team Adobe. »
J’ai donc reçu les informations que j’ai déjà envoyées de la part de cette adresse mail. Je ne sais si c’est une fausse adresse.
Copy link to clipboard
Copied
Thanks, Gilbert; please report the message; we do not use Outlook for our domain when sending e-mails. ^JW
Copy link to clipboard
Copied
that's a well-known scammer. hopefully you can get your money back from your bank. ie, report fraud.
Copy link to clipboard
Copied
Je n’ai rien payé à cette personne. Merci de vos informations. Cela veut dire qu’une personne extèrieure peut lire nos échanges….
Copy link to clipboard
Copied
You are also posting in a public discussion forum, Gilbert. Anyone with Internet access can also read these posts. Please do be careful. Adobe no longer provides direct support for Photoshop Elements 11, so anyone offering that level of support may have nefarious intentions.
Please look at the previous posts in this discussion for secure photo editing options designed to be used in 2025. ^JW
Copy link to clipboard
Copied
of course anyone can read what's posted in public forums. in particular , scammers patrol the adobe forums.
Copy link to clipboard
Copied
PS Elements 11 is 14-years-old. It's way beyond its 'replace me' date.
You need modern software that's compatible with Windows 11.
Photoshop Elements (3 year license, no subscription needed).
https://www.adobe.com/products/photoshop-elements.html
Creative Cloud Photography Plan (Annual or Monthly plans available)
https://www.adobe.com/creativecloud/photography.html
Find more inspiration, events, and resources on the new Adobe Community
Explore Now