Copy link to clipboard
Copied
Ciao quando vado a creare piu tavole da disegno sul mio file di illustrator mi salta la numerazione , ad eesempio ho due tavole n 4 e mi manca la n 3 e quando vado ad esportare le tavole mi salva due volte la grafica della tavola n 4 saltando la grafica della tavola n 3 !
foto delle tavole in allegato .
Grazie
Copy link to clipboard
Copied
Ilustrator allows you to use the exact same name for multiple artbaords, and should save individual files for each. This gets really confusing though, and I would take the time to rename the artboards.
Also try using the artboards flyour menu >> Rearrange all Artbaord. this can help eliminate confusion or artboards in wrong order.
When I encountered such issues in the past, it was a actaully human error, where I thought my artbaords were in a different order.
Also try selecting the artboard tool. You will then see highlighted in artboard palette the name of the selected artboard, and a footed line around the selected artboard.
Copy link to clipboard
Copied
Ciao , e grazie per la risposta, ma credo non sia un problema del rinominare le tavole da disegno se vedi bene sullo screen shot in allegato sulla parte dx affianco della zona dove si può rinominare la tavola da disegno c'è un altra numerazione ( quella di defualt non modificabile che ti indica il numero della tavola ) a me da 1-2-3-4-4-5 etc etc manca la n 3, e quando esporto mi salta la grafica che in teoria sta sulla tavola n 3, come se fosse un problema del programma .
Find more inspiration, events, and resources on the new Adobe Community
Explore Now