Skip to main content
Participating Frequently
October 22, 2019
Question

Bug avec les outils de sélection

• October 22, 2019
  • 2 replies
  • 3745 views

Depuis que j'ai windows 10, Photoshop CC bug quand j'utilise les outils de sélection comme le lasso ou l'outil "pièce". Quelqu'un peut me dire pourquoi ? Je l'ai désinstallé et réinstaller mais c'est toujours pareil !

Aidez moi, je ne pratique pâs l'anglais !!!

This topic has been closed for replies.

2 replies

October 22, 2019

A couple of things to try, disable use graphics processor and restart Photoshop

If that helps, re-enable it and set the drawing mode to basic again restart PS

If none of the above help try enabling this option again restart PS

jane-e
Community Expert
Community Expert
October 22, 2019

Adding to what Ged says, all of his settings are in the Performance section of Preferences in case there is an issue with translation.

jane-e
Community Expert
Community Expert
October 22, 2019

“Since I have windows 10, Photoshop CC bug when I use the tools of selection like the lasso or the tool "room". Can someone tell me why? I uninstalled and reinstalled but it's still the same! Help me, I do not practice English!”

Bonjour,

What happens when you use these tools? Instead of uninstall/reinstall, you might reset Preferences. Go to Preferences > General > Reset Preferences on Quit, then Quit and Relaunch Photoshop.

The translation did not work for your second tool, so I’m not sure what that one is. If resetting preferences doesn’t work, please show a screen shot.

~ Jane

Anelyse17Author
Participating Frequently
October 22, 2019
Bonjour
Merci pour votre réponse. J'ai essayé de faire ce que vous venez de m'écrire, ça ne fonctionne toujours pas. Il n'y a que certains outils qui font bugger mon ordinateur. Exemple : outil "Lasso" ou "Pièce", dès que je clique avec ma souris pour sélectionner, ça se bloque, je ne peux plus déplacer la souris et Photoshop m'envoie un rapport d'incident à l'écran avant de fermer tout seul.

Ceci se produit depuis que :je suis passée en windows 10 et que je viens de réinstaller le logiciel Photoshop. 
Ca fonctionne très bien sur mon ordi portable qui lui aussi est en windows 10.

Pouvez vous m'aider ? Je ne parle pas anglais.

Merci d'avance