Salir
  • Comunidad global
    • Idioma:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
  • 한국 커뮤니티

Duotone effect how to?

Explorador ,
Apr 02, 2025 Apr 02, 2025

Hi there, 

Can anyone help with the steps in creating this effect?

Thanks!

TEMAS
macOS
394
Traducir
Informe
Directrices de la comunidad
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines

correct answers 1 respuesta correcta

Empleado de Adobe , Apr 02, 2025 Apr 02, 2025

Hey @Claire37800423p7e7

Check out this video https://adobe.ly/4cm8pry This should give you an idea of how to approach creating a Duotone in Photoshop. Let me know if it's helpful. 🙂 

^CM

Traducir
Adobe
Empleado de Adobe ,
Apr 02, 2025 Apr 02, 2025

Hey @Claire37800423p7e7

Check out this video https://adobe.ly/4cm8pry This should give you an idea of how to approach creating a Duotone in Photoshop. Let me know if it's helpful. 🙂 

^CM

Traducir
Informe
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines
Explorador ,
Apr 03, 2025 Apr 03, 2025

Ahh super helpful thank you!!

Traducir
Informe
community guidelines
Community Expert ,

Please remember to mark the »Correct Answer« as such. 

Traducir
Informe
community guidelines
Community Expert ,
MÁS RECIENTES

Adding to the best answer given- For a more subtle effect:  

Start with a B&W conversion then use Camera Raw Filter to adjust (colorize) Shadows and Highlights in the Color Grading panel.

2025-04-04 06_59_27-Camera Raw 17.2.jpg

Regards. My System: Windows-11, Lightroom-Classic 14.5.1, Photoshop 26.10, ACR 17.5, Lightroom 8.5, Lr-iOS 10.4.0, Bridge 15.1.1 .
Traducir
Informe
community guidelines