Skip to main content
erichs9803903
Known Participant
December 16, 2022
Answered

tiff optionen

• December 16, 2022
  • 9 replies
  • 701 views

guten tag,

seit ein paar tagen kann ich beim speichern einer tiff-datei die version: Ebenen verwerfen und eine Kopie speichern nicht anwenden (ausgegraut) die beiden anderen Möglichkeiten führen zu einer doppelt so großen datei, das ist nicht akzeptabel. Wie kann ich zur alten version zurück kehren ?

MfG Erich

This topic has been closed for replies.
Correct answer davescm

As standard now, File > Save only gives options that will retain the all the file content.

Use File >Save a Copy and the option you mention to discard layers will be ungreyed.

You can revert to the older behavior by going to Preferences > File Handling and checking 'Enable Legacy Save As'

9 replies

erichs9803903
Known Participant
December 19, 2022

Hallo Das Speicherproblem ist behoben. Danke

MfG Erich

TheDigitalDog
Inspiring
December 17, 2022

Please create a new post about the crop tool.

Is the saving problem fixed? 

Author “Color Management for Photographers" & "Photoshop CC Color Management/pluralsight"
erichs9803903
Known Participant
December 17, 2022

Hallo,

ich habe die von Ihnen vorgebene Funktion aktiviert obwohl dort was anderes steht als von Ihnen angegeben, das Ergebnis hat zum Ziel geführt jetzt kann ich die vormals verwndete Option nutzen und die Bilder haben wieder die richtige Größe.

Leider hat sich ein neues Problem mit dem Freistellungswerkzeug ergeben, wenn man dieses aktiviert legt sich ein Rahmen um das Bild und man kann dann vom Rand ins Bild ziehen, muß aber die Maustaste gedrückt halten ansonsten ist das Bild beschnitten ohne daß man dies wollte. Zuvor konnte man die Maustaste loslassen ohne daß es zum Beschnitt kam und korrigieren und erst wenn man erneut das Werkzeug angeklickt hat war der Beschnitt festgelegt. So hätte ich das gerne wieder.

MfG Erich

TheDigitalDog
Inspiring
December 16, 2022

You should be seeing this:

What version of Photoshop are you using?

I did see a post the other day where someone said they didn't see this option (and they should), I think they rebooted their computer and saw it again. That's odd so we need to keep track of this for Adobe. But on the latest version (actually many), you should see this option. 

Author “Color Management for Photographers" & "Photoshop CC Color Management/pluralsight"
erichs9803903
Known Participant
December 16, 2022

Hallo,

ich habe den Button Kopie speichern gedrückt, es wird aber keine Kopie gespeichert, deshalb bleibt die betreffende Option weiter ausgegraut also inaktiv.

Unter Bearbeiten findet sich nur Voreinstellungen und die von Ihnen angegebene- Legacy speichern unter- ist nicht vorhanden.

TheDigitalDog
Inspiring
December 16, 2022

Dave's got the right answer here; not a bug but new behavior in more recent versions of Photoshop. 

More information about all this here:

https://helpx.adobe.com/photoshop/using/saving-images.html

https://community.adobe.com/t5/photoshop-ecosystem-discussions/quick-tips-learn-how-to-save-all-file-formats-from-photoshop-s-save-as-dialog/td-p/12933468

Legacy Save As... preference should fix this for you. 

davescm
Community Expert
Community Expert
December 16, 2022

It will not be greyed out if you access the dialogue from File > Save A Copy

Preferences on Windows installations is via Edit > Preferences >File Handling

Dave

erichs9803903
Known Participant
December 16, 2022

Hallo,

die betreffende Option ist bereits ausgegraut, sie soll ja nicht ausgegraut sein.

Wo finde ich Einstellungen ?

davescm
Community Expert
davescmCommunity ExpertCorrect answer
Community Expert
December 16, 2022

As standard now, File > Save only gives options that will retain the all the file content.

Use File >Save a Copy and the option you mention to discard layers will be ungreyed.

You can revert to the older behavior by going to Preferences > File Handling and checking 'Enable Legacy Save As'