Skip to main content
Participant
May 15, 2023
Open for Voting

Exportar composição para um projeto separado no After Effects

• May 15, 2023
  • 1 reply
  • 344 views

Olá, comunidade! Queria deixar uma ideia pra futuras atualizações: A opção de poder exportar uma única composição de um projeto para um projeto separado. Por exemplo: Tenho um projeto que tem 5 composições, dentre elas uma composição de um Logo Reveal animado dentro do projeto. Queria poder exportar somente esta composição para um projeto separado, para que eu não precise importar o projeto todo somente por conta da animação do logo. Isso às vezes pesa muito no projeto final, e a possibilidade de retirar somente uma composição como um novo projeto ia ser ótimo! Espero que implementem minha idéia, ficaria muito feliz e facilitaria muito não somente o meu trabalho, mas das outras pessoas também 🙂

Obrigado!

1 reply

Warren Heaton
Community Expert
Community Expert
May 15, 2023

We can do a collect and reduce simultaneously with File > Dependencies > Collect Files...; however, I prefer to do a reduce in a duplicate project and then, if needed, a collect.

Choose File > Save As... and save a copy of the project.  Rename the project based on what's being kept.  Now that you're no longer in the original project, select what you want to keep and choose File > Dependencies > Reduce Project.  Anything not used in the selection will be removed.  Then save.  Inspect the results to make sure what was expected is still in the duplicate project.  Then choose File > Dependencies > Collect Files... to collect (or copy) "All" to a new project and folder.   (Make sure "Generate report only" is disabled).  The project used to do the Reduce can be deleted once the Collect is finished and checked.