Skip to main content
Participant
April 2, 2023
Question

Temps de validation des fichiers

• April 2, 2023
  • 2 replies
  • 960 views

Bonjour, je suis en attente de validation de mes fichiers sur Adobe, cela fait plus d'un mois qu'ils sont "en cours d'examen" je n'ai aucune nouvelle, rien qui m'indique quand mes fichiers seront validés ou non. Est-ce normal ? Car cela commence à faire long... 
Merci d'avance, Margaux 

This topic has been closed for replies.

2 replies

Abambo
Community Expert
Community Expert
May 3, 2023

Illustrations? C'est normal !

ABAMBO | Hard- and Software Engineer | Photographer
Nancy OShea
Community Expert
Community Expert
April 2, 2023

This is spring break for many people.

On average, Photos & Vector Graphics are reviewed in 5  - 15 business days.
Generative AI could take 1-2 months due to the immense backlog of AI submissions.
https://helpx.adobe.com/stock/contributor/help/generative-ai-content.html

Be patient, your assets will be reviewed in the order they were received.  😉

Nancy O'Shea— Product User & Community Expert
Participating Frequently
May 3, 2023

Moi aussi j'ai des fichiers en attente depuis plusieurs semaines !

Et le pire c'est qu'ils ne traitent pas les fichiers par ordre d'arrivée donc les plus anciens. Ils piochent dans les derniers transmis.

Et de plus 75 % sont rejetés dorenavant pour "Problème de qualité" alors qu'ils sont parfaits !

A mon avis, ils ont du remplacer une partie des modérateurs par un outil automatique qui fait un pré-tri et rejette la moitié afin de faire de la place dans la file d'attente.

C'est quand meme navant que à cause de l'IA, les contributeurs classiques soient ainsi mis de coté !

Ils n'aurait pas pu anticiper cela ?

Donc chaque jour je resoumet les meme, c'est exapérant !

Le service se dégrade fortement !

Jill_C
Community Expert
Community Expert
May 3, 2023

It does seem that some assets are being moderated out of order, rather than on a first-in/first-out basis; however that hasn't affected me because I only upload 4-6 at a time, and they all get moderated at the same time.

As to your 75% reject rate, obviously they are not "perfect"; if you would like to upload a few of the rejects here, the Community members can provide input as to why they are being rejected.

Perhaps some day, AI tools will improve to the point where human Moderators can be at least somewhat replaced, but I don't see that happening soon. After all, it is the Generative AI tools that are creating so many poor-quality, noticeably flawed assets, so how can we trust AI to also moderate those assets?

Why do you state that traditional contributors are put aside? My photographs are still getting reviewed and accepted in a reasonable period of time - usually 4-6 days. I haven't been "put aside".

Why do you state that every day you resubmit the same? If you resubmit previously rejected images without having re-edited them to correct the errors, you run the risk of getting your account banned permanently. 

Jill C., Forum Volunteer