Skip to main content
Participant
November 7, 2025
Question

gasto de créditos en videos mal generados

• November 7, 2025
  • 2 replies
  • 103 views

Ando testeando la generación de video con firefly video que está gratis hasta el 1/12/2015
Me cuesta pensar en que el sistema de pago para generar videos e imágenes sea por créditos, cuando la IA no toma bien el prompt y no genera lo que se quiere. Incluso me dije, ha de ser que escribo prompts como la verga, y me fui a Gemini, le dije que me hiciera el prompt para que un generados de videos con IA lo entendiese y realizara lo que quería y tampoco me resultó, también intenté hacerlo en inglés para ver si es que la IA es bien gringuita y no entiende mexicano del sur. Capaz es que esta fase de servicio gratis es para que los clientes le enseñen a la misma IA para que se eduque en el proceso. Pero de no ser así, no puede ser un sistema pago de tokens, ya que me gastaría todos mis créditos generando un solo video. Dejo una imagen de todos los intentos que he hecho para un solo video y no me logra dar lo que quiero.

2 replies

Participant
February 7, 2026

Así es, si Firefly no hace exactamente lo que uno le pide y uno no queda satisfecho con el resultado igual le consume créditos.   Eso para mí es un robo.

February 8, 2026

Hey ​@joseferios 

Thank you for your message. 

Prompting is a lot of trial, error, experimenting and starting over. 

We need additional information to understand what is happening. Can you please reply with the following information:

• A screen shot of the whole browser (including your avatar in the upper right corner) with the error or problem showing or when the problem is happening (not just the error message itself).

• A copy of the keyframe(s), reference images or video you were using (if any), or image you were using in generative fill.

Could you provide an example of your prompt(s)? 

Common problems

• Trademarked / Copyright
  • Political figures / Celebrities 
  • Children (Adobe will not prompt anything with  regards to children)
  • Nudity
Kartika Rawat
Community Manager
Community Manager
November 17, 2025

Hi Daniel_Colimodio0976!

Thanks for sharing your experience with Firefly Video. We understand how frustrating it can be when the model doesn’t generate what you intended, even after trying different prompts and languages. We’ll make sure your feedback is shared with the team. If you’d like, feel free to send one of your prompts and what you were looking for—we’re happy to help you get closer to the result you want. 

^KR