Skip to main content
Participant
July 31, 2025
Answered

REFUND REQUEST

Hello,

I recently noticed that my bank account was charged for an annual Adobe Scan subscription. This purchase was not made by me — a friend used a different email address but my payment method was charged without my permission.

I do not use Adobe Scan and did not authorize this subscription. I kindly request a full refund for this transaction and the immediate cancellation of the subscription.

Here are the details:

  • Date of charge: 29th July, 2025
  • Amount charged: Twenty nine thousand naira
  • Bank name: Guaranty Trust Bank 
  • Email used for the subscription: [P.I removed by Moderator]

Please advise on the next steps to process my refund.

Thank you for your assistance.

Amal.
Amal.Correct answer
Legend
July 31, 2025

Hi there, 

 

Hope you are doing well and thanks for reaching out. 

 

To submit your cancellation request with our billing team and to know more about how to manage your subscription, please go through this help article (https://adobe.ly/453quHi)

~Amal

11 replies

Participant
October 5, 2026

I accidentally purchased the Adobe Scan Premium subscription due to the auto-renewal payment being enabled. I did not intend to purchase or renew the subscription. The payment was made unintentionally, and I kindly request a full refund of the amount charged. Please consider my request and help me get a refund. Thank you for your understanding.

Translate
Participant
October 30, 2025

I cancelled my Adobe Express subscripttion since September, 2025. I am still charged for it. I want a refund for October immedaitely! 

Translate
Amal.
Legend
October 30, 2025

Hi there 

 

Hope you are doing well and sorry for the trouble. 

 

You have reached the Adobe Scan community page, please post your query on the Adobe Express community page https://adobe.ly/4oa3jnb so that our team can help you better.

 

~Amal

Translate
Participant
September 1, 2025



I am writing to urgently follow up on a refund request for the delay in refund made to my account by Adobe Scan, despite the fact that I had cancelled the subscription and submitted a complaint.

After cancelling the subscription, I sent an email using both anthoniap235@gmail.com and dupeitama@gmail.com explaining the situation and requested a refund. I received a response from Google advising me to update my payment platform, which I promptly did. Some time later, I sent a reminder and was informed that my refund was being processed.

However, over a month has passed and I still have not received the refund. Upon checking the Google Play Store, I discovered that the payment status now shows as *declined*, which raises serious concerns.

This delay is unacceptable. I had done all necessary instruction following my cancellation and complaint, and I acted in accordance with all instructions provided by your support team. I request that this issue be resolved immediately and that the refund be issued as soon as possible 

I look forward to your urgent attention and resolution.

Translate
Souvik Sadhu
Legend
September 1, 2025

Hi @dupe_8508,

 

We are sorry for the trouble you are experiencing. 

 

From the description, it looks more like an issue with Google than us.

The billing (even if for Adobe Scan) is handled by Google directly (as you make the payment through them). 

 

That being said, please submit your request to our billing team as described in the help article https://adobe.ly/40T8dLM 


Regards,
Souvik.

Translate
Amal.
Amal.Correct answer
Legend
July 31, 2025

Hi there, 

 

Hope you are doing well and thanks for reaching out. 

 

To submit your cancellation request with our billing team and to know more about how to manage your subscription, please go through this help article (https://adobe.ly/453quHi)

~Amal

Translate
Participant
August 7, 2025

Hello 

I got a mail to update my payment method for a refund which I did.

However,  I haven't gotten anything up until now

Kindly assist 

Regards

Translate
Participant
August 7, 2025

Hello

I got a mail to update my payment method for a refund which I did.
[PII removed by moderator]

However, I haven't gotten anything up until now

Kindly assist

Regards

Translate