Skip to main content
Participant
October 1, 2021
Question

Crash d'AE après ajout d'effet et de masques

• October 1, 2021
  • 2 replies
  • 89 views

Bonjour, 

Mon logiciel crash quand j'ajoute des masques sur mon projet, alors que le logicile n'est ouvert que depuis une ou deux minutes. Je n'arrive pas à régler ce problème. Je suis donc en incapacité de réaliser mon travail. Si quelqun a déjà rencontré un problème similaire et a réussi à le régler, je suis preneuse de tous conseils. 

Je précise que la vidéo n'est ni lourde ni de bonne qualité, que j'ai déjà vidé le cache et réinitialisé les préférences. 

Mon pc est un Dell Inspiron 15, processeur intel i7, 16Go de Ram (qui n'est utilisé qu'à 65-70% durant le travail), et il tourne sur windows 10. 

Je vous remercie d'avance pour toutes contributions!

This topic has been closed for replies.

2 replies

nishu_kush
Legend
October 1, 2021

Hi Rejane5FAD,

Sorry to hear about this.

As Mylenium mentioned, try updating your GPU driver. If that doesn't helps, go to After Effects Preferences > Display > uncheck "Hardware Accelerated Composition, Layer, and Footage Panels".

Let us know how it goes.

Thanks,

Nishu

Participant
October 3, 2021

Thank you for your answer

I have followed your advice on After Effect, it didn't work out... I have also updating my GPU through the periferic gestionner. I don't know what to do more. The software works during 2 minutes and then, the video stops, the effects won't respond. Even when I want to shut down AE, the software doesn't want to respond. Have you any ideas ?
Thank you !

Réjane

Mylenium
Legend
October 1, 2021

The standard steps apply: Start by updating your system's graphics driver and check the relevant hardware acceleration settings.

Mylenium