Skip to main content
gabrielr15329196
Participant
September 3, 2017
Answered

raytracer supported cards (AYUDA)

• September 3, 2017
  • 3 replies
  • 855 views

Hola a todos, Tengo After Effects CC 2017 y no puedo usar 3D con trazo de Rayos, Mi placa de videos es AORUS GeForce GTX 1070 8G  - Tengo instalado CUDA 9.0 y todos los drivers de GeForce Actualizados .. Alguien me ayuda con esto, o solo hay que esperar a Adobe ?

This topic has been closed for replies.
Correct answer Jose Panadero

La GPU no hace prácticamente nada en este caso. Es un proceso que se hace generalmente en la CPU.

3 replies

gabrielr15329196
Participant
September 3, 2017

Entiendo, pero con el procesador de CINEMA , mi placa de vídeo es la que trabaja o el CUP ?

Jose Panadero
Community Expert
Jose PanaderoCommunity ExpertCorrect answer
Community Expert
September 4, 2017

La GPU no hace prácticamente nada en este caso. Es un proceso que se hace generalmente en la CPU.

Mylenium
Legend
September 3, 2017

I concur with Angie. Simply leave it be. There is no explicit support for those cards, anyway and if the "enable experimental support" option in the preferences doesn't take care of matters, it's a hopless cause. There's simply no way to coax the cards into working which even goes down as deep as nVidia having made major changes in recent CUDA versions that limit legacy compatibility.

Mylenium

angie_taylor
Legend
September 3, 2017

Best not to use the Raytrace 3D renderer anymore. The Cinema 4D renderer is far superior and will do the same job :-)

hope this helps,