Skip to main content
Participant
September 9, 2016
Question

Free trial génère une erreur systématique au lancement

• September 9, 2016
  • 1 reply
  • 141 views

Bonjour

Je ne peux plus utiliser mon free trial car "Captivate 9 a cessé de fonctionner" . Il plante au lancement ou après sélection du modèle de présentation.

Ce blocage suit un précédent incident : Après création d'un screencast, 3 fichiers son sont générés avec un espace comme premier caractère du nom de fichier et donc identifiés par Windows 10 comme non conformes.

Pouvez vous me dépanner ou m'adresser des pistes de résolution ? J'aimerais poursuivre mes tests et je n'ai plus que 16 jours.

Merci par avance.

David

This topic has been closed for replies.

1 reply

Lilybiri
    Legend
    September 9, 2016

Normalement les noms des fichiers crées (demonstration, training, assessment - je ne connais pas les traductions dans la version française) ne commencent pas avec une espace. Je viens de vérifier, et les noms sont:

untitled_demox, untitled_trainingx, untitled_assessmentx

Est-ce que vous démarrez Captivate avec l'option 'Run as Administrator' (mes excuses pour l'Anglais)? Pour les captures de simulations cela est indispensable.

Participant
    September 10, 2016

Thanks for your reply. Your french is perfect !

I do run it as administrator, so it looks strange. I wonder if my installation has been done normally because I did it with an interruption (connexion lost).

Problem is that I can't install again (free trial)

Anyway I've just launch an Adobe update and i'll see what happens.

Lilybiri
    Legend
    September 10, 2016

Il y avait des fautes de frappe

Did you install on your system? Did you ever get to the welcome screen?

You could try to clean the preferences, which can be done without starting CP. Run te appropriate CleanPreferences file that you find in the subfolder Utils under de installation folder of Captivate. Are you on Win or Mac? Anyway before installing an update you have to do this. Moreover you also have to delete the Layouts folder and the Sample Projects folder in the Public documents (Shared for Mac) under eLearnong Assets.

If the installation was indeed not correct,