Skip to main content
Participant
September 4, 2025
Question

Fui demitido e não consigo mais pagar a assinatura, como resolvo pessoal?

• September 4, 2025
  • 1 reply
  • 74 views

Olá, pessoal.

Estou passando por uma situação bem difícil no momento e preciso de orientação ou ajuda de quem já passou por algo parecido.

Recentemente fui demitido do meu trabalho como designer gráfico e, infelizmente, estou sem condições financeiras e sem crédito no cartão para continuar pagando minha assinatura da Adobe.

Tentei cancelar, mas vi que pode haver uma taxa de cancelamento, e isso só pioraria minha situação atual, pois realmente não tenho como pagar.

Gostaria de saber se alguém aqui já conseguiu cancelar sem multa em casos de desemprego ou dificuldade financeira, ou se existe algum caminho mais acessível para não continuar acumulando dívidas.

Mesmo estando com o plano mais básico e barato da Adobe, infelizmente a minha situação financeira atual não permite continuar com nenhum valor mensal.

Agradeço muito qualquer ajuda ou experiência que puderem compartilhar.
Muito obrigado desde já!

1 reply

kglad
Community Expert
Community Expert
September 4, 2025

you can change your plan without penalty (eg, to the ~$120/yr photography plan), https://helpx.adobe.com/manage-account/using/change-plan.html

Participant
September 4, 2025

Hello kglad,

Thank you for your reply.

I'm currently using the student plan, and I pay around R$57 BRL per month, which is approximately $11 USD. Unfortunately, I was recently laid off from my job as a graphic designer, and my financial situation has become very difficult.

At this point, I’m having to choose between buying essential food for my household and paying for a subscription that I can no longer use, since I’m not currently working in the field anymore.

I understand there may be a cancellation fee, but I truly cannot afford to keep the plan or pay any penalties right now. I’m reaching out in hopes that Adobe might consider waiving the cancellation fee in cases of financial hardship and unemployment.

Thank you very much for any guidance or help you can offer.

kglad
Community Expert
Community Expert
September 4, 2025

you can't do any better than your current unless an adobe employee stretches the rules.

@Shivangi_Gupta