Skip to main content
Participant
October 21, 2026
Answered

I downgraded from Creative Cloud Pro to Standard version but still got charged by Adobe for both Pro and Standard.

I downgraded from Pro to Standard but still got charged for the Pro version and the Standard version. 

I checked my Billing section and they have shown that the amount for the Pro has been charged and refunded but the amount still hasn’t reflected in my account. 

 

    ShivangiGupta
    ShivangiGuptaCorrect answer
    Community Manager
    October 21, 2026

    Hi @animatedvish,


    Thank you for reaching out. I understand your concern about seeing charges for both plans after recently switching your subscription.

    I reviewed your account and can confirm that the plan change was completed around 2 days ago, and the eligible refund has already been initiated by Adobe.

    As shared by our Community Expert, please allow approximately 10–14 days for the refund to be processed and reflected in your bank account.

    We’re here to help, so if you have any additional questions or need clarification regarding your subscription or refund, please feel free to let us know.


    ^Shivangi

    ^Shivangi

    4 replies

    ShivangiGupta
    Community Manager
    ShivangiGuptaCommunity ManagerCorrect answer
    Community Manager
    October 21, 2026

    Hi @animatedvish,


    Thank you for reaching out. I understand your concern about seeing charges for both plans after recently switching your subscription.

    I reviewed your account and can confirm that the plan change was completed around 2 days ago, and the eligible refund has already been initiated by Adobe.

    As shared by our Community Expert, please allow approximately 10–14 days for the refund to be processed and reflected in your bank account.

    We’re here to help, so if you have any additional questions or need clarification regarding your subscription or refund, please feel free to let us know.


    ^Shivangi

    Translate
    ^Shivangi
    Participant
    October 21, 2026

    Thanks Shivangi! I’ll wait on it then! 

    Translate
    ShivangiGupta
    Community Manager
    Community Manager
    October 21, 2026

    Thanks for understanding. Let us know if you have any additional questions. We'll be happy to answer.


    ^Shivangi

    Translate
    ^Shivangi
    Community Expert
    October 21, 2026

    Check what you are subscribed to and cancel anything that you don’t want https://account.adobe.com/plans 

    Refunds are generally processed within 10-14 business days

    Translate
    -Manan