Skip to main content
Participant
October 10, 2026
Answered

Tried to enter a new payment method instead of editing and my bill is not recognized even after getting charged.

I signed up for Adobe’s 7-day free trial but missed the cancellation deadline and was charged. When I tried to cancel, Adobe asked me to update my payment method. So, I added the same card again and I did end up paying just so my account wouldn’t get suspended and received a receipt for the payment, but Adobe still shows an outstanding balance. Why isn’t my payment being recognized, and how can I cancel my subscription and get a refund.

    ShivangiGupta
    ShivangiGuptaCorrect answer
    Community Manager
    October 12, 2026

    Hi @Ethereal_adventurer0deb,


    Thank you for reaching out.

    I’ve checked the details and can confirm that your subscription cancellation has been successfully processed. I can also confirm that Adobe has initiated your refund two days ago.

    Please note that refunds typically take 10–14 business days to be processed and reflected in your original payment method, depending on your financial institution's processing timelines.

    We appreciate your patience while the refund is being completed. If you have any additional questions in the meantime, please let us know. We're happy to help.


    ^Shivangi

    ^Shivangi

    3 replies

    ShivangiGupta
    Community Manager
    ShivangiGuptaCommunity ManagerCorrect answer
    Community Manager
    October 12, 2026

    Hi @Ethereal_adventurer0deb,


    Thank you for reaching out.

    I’ve checked the details and can confirm that your subscription cancellation has been successfully processed. I can also confirm that Adobe has initiated your refund two days ago.

    Please note that refunds typically take 10–14 business days to be processed and reflected in your original payment method, depending on your financial institution's processing timelines.

    We appreciate your patience while the refund is being completed. If you have any additional questions in the meantime, please let us know. We're happy to help.


    ^Shivangi

    Translate
    ^Shivangi
    kglad
    Community Expert
    Community Expert
    October 10, 2026

    you should contact support if you can’t fix your payment issue.

    Translate
    Community Expert
    October 10, 2026