Skip to main content
Participant
August 1, 2025
Answered

incompatibilidade com o camera raw

• August 1, 2025
  • 2 replies
  • 110 views

Olá, pessoal. Estou com dificuldades técnicas usando o Photoshop 2021 — meu Camera Raw não abre por falta de placa de vídeo, e aparece a mensagem de que precisa de aceleração gráfica.

Gostaria de testar o Photoshop CC 2019, que acredito ser mais compatível com meu equipamento atual. Tenho uma assinatura ativa da Creative Cloud e estou em busca de um instalador confiável da versão CC 2019 (versão 20.0.x), pois ela não aparece na lista de “outras versões” dentro do Creative Cloud Desktop.

Se alguém puder me indicar um link direto (oficial) ou me orientar como posso obtê-lo, ficarei muito grato.

Obrigado!

Correct answer kglad

1. you can install the latest and 1 version prior versions using the cc desktop app. you must have a subscription because previous versions are not available with trials. other versions are revealed after clicking file preferences>apps>tick show older apps (at panel bottom).

2. no other versions are available

2 replies

kglad
Community Expert
kgladCommunity ExpertCorrect answer
Community Expert
August 26, 2025

1. you can install the latest and 1 version prior versions using the cc desktop app. you must have a subscription because previous versions are not available with trials. other versions are revealed after clicking file preferences>apps>tick show older apps (at panel bottom).

2. no other versions are available

Ged_Traynor
Community Expert
Community Expert
August 1, 2025

@Wagner Perena Adobe no longer provide download links for unsupported versions of Photoshop