Skip to main content
Participant
September 12, 2026
Question

Fresco 5.7.0 crashing on Windows

• September 12, 2026
  • 28 replies
  • 107 views

Hi,

I installed Fresco on my new PC (Windows 11, NVIDIA RTX 5080 GPU with the latest Studio driver). The hardware is state-of-the-art.

I’m running Fresco 5.7.0. When I launch Fresco and try to create a canvas, Fresco crashes without warning. Uninstalling it sometimes fails, but occasionally works. The same goes for reinstalling it.

I have no idea what’s going on.

Thanks for any info

28 replies

Participant
    September 14, 2026

Bonjour, j’ai exactement le même problème. Adobe Fresco 5.7.0.1447 plante systématiquement sous Windows 11 lorsque je crée un nouveau document. Le Moniteur de fiabilité indique le module défaillant gemini_uwp_bridge.dll avec le code d’exception 0xc0000005.

J’ai déjà mis à jour mon pilote AMD Radeon 780M, réparé Fresco, nettoyé le cache, relancé Creative Cloud et réinstallé Fresco. J’ai également essayé de mettre Fresco en « Hautes performances » dans les paramètres graphiques de Windows, sans résultat.

J’ai utilisé Adobe Log Collector et envoyé les journaux avec succès. Référence : AdobeLogs_20260914_074834_786-win-GS.zxp.

Pouvez-vous vérifier s’il s’agit du même problème que celui signalé dans cette discussion et s’il existe un correctif connu ? Merci.

Participant
    September 12, 2026

Hi. whenever i turn open fresco on my PC it always suddenly closes. I don't know why. I open it and just about a minute after i open it Fresco freezes and the completely shuts down. This is getting annoying.

Participating Frequently
    September 17, 2026

嗨。每当我在电脑上打开 Frescco 时,它总是突然关闭。我也不知道为什么。我打开它,打开后大约一分钟,Fresco就冻结了,完全关机了。这真让人烦躁。

如果你有翻译软件或看得懂中文的话,你可以看看我写的这个 https://tieba.baidu.com/p/11024906662 对我来说很有效

Participant
    September 11, 2026

@Anubhav M I am experiencing the same problem and have tried what you suggested