Skip to main content
Participant
October 2, 2024
Question

Bug sur mes images InDesign

• October 2, 2024
  • 9 replies
  • 713 views

Bonjour,

Depuis quelques temps j'ai un problème sur tous mes fichiers IN DESIGN.

Dès que j'ouvre un fichier (alors que tous les liens et typos sont bien rassemblés dans le dossier, et les liens bien intégrés), j'ai toutes mes images qui grésillent et je suis obligée de toutes les rééditées pour qu'elles aparaissent correctement. Si je ne réintègre pas toutes les images il m'est impossible de faire un export PDF.

Ce n'est pas dérangeant pour un flyer, mais quand il s'agit d'un catalogue 40 pages je ne peux pas perdre du temps à réintégrer chaque image...

J'ai déjà essayé de désistaller et réinstaller le logiciel..

Est ce que cela vous est déja arrivé et avez-vous des solutions svp ? 

Merci d'avance

This topic has been closed for replies.

9 replies

Mike Witherell
Community Expert
Community Expert
October 3, 2024

If you are using some form of cloud-based storage, be sure the files and folders are set to "Make Available Offline"

Mike Witherell
Participant
October 3, 2024

Merci beaucoup pour votre aide !!

Brad @ Roaring Mouse
Community Expert
Community Expert
October 2, 2024

Are your images on an external drive?

Are you on a Mac? If so, make sure your Mac's System Preferences > Security & Privacy > Privacy > Full Disk Access lists your Adobe apps. If not, add them.

Participant
October 3, 2024

Merci beaucoup pour votre aide !

jmlevy
Community Expert
Community Expert
October 2, 2024

Tu es sur Mac ? Décoche la case « Performances GPU » dans les préférences.

Participant
October 3, 2024

Merci beaucoup pour votre aide

jmlevy
Community Expert
Community Expert
October 3, 2024

Est-ce que ton problème est résolu ? 

Abhishek Rao
Community Manager
Community Manager
October 2, 2024

Hi @Philippe39068669i2c1,

I'm sorry to hear you're facing this frustrating issue, especially with such large files like your 40-page catalog. Let's try to get this resolved quickly.

Could you please share which version of InDesign you’re currently using and the details of your operating system? 

In the meantime, you can try relinking all the images at once using the “Relink to Folder” feature to avoid manually reintegrating them each time. Go to Links panel > Relink > Relink to Folder and select the folder where all your images are stored. This should help streamline the process.

Looking forward to your response!

Best,

Abhishek Rao 

Participant
October 3, 2024

Merci beaucoup pour cette astuce !!