Skip to main content
karin@otherwise
Participating Frequently
October 20, 2024
Question

Gegevenssamenvoeging met meerdere records

• October 20, 2024
  • 1 reply
  • 529 views

Ben nu al een tijd bezig om een maandkalender te maken waarbij de namen en leeftijden van mijn familie automatisch geplaatst kunnen worden.

Ik heb een CSV document gemaakt met de indeling: Datum (waarop de naam afgebeeld moet worden), Naam, Geboortedatum en leeftijd.

Nu wil ik door mijn document meerdere records plaatsen, maar ik kan de optie meerdere records niet selecteren. Dus krijg ik bij elk invulveld hetzelfde record.

Terwijl als ik een nieuw document maak met 1 pagina dan lukt het wel. Het lijkt dus wel te liggen aan dat er meerdere pagina's zijn, maar dat zou toch moeten kunnen?

Heeft iemand een tip of ervaring met het automatisch genereren en bijwerken van verjaardagen?

Groeten Karin

This topic has been closed for replies.

1 reply

Robert at ID-Tasker
Legend
October 20, 2024

DataMerge works by repeating your template - it won't place anything on the "specific" pages of your document - leaving gaps. 

You would've to create CSV file with info for each day of the year. 

karin@otherwise
Participating Frequently
October 20, 2024

Oh dat zou ook nog een idee zijn. Kan ik die gegevens dan wel in een tabel zetten zoals mijn kalender nu is opgemaakt? Want wat ik nu begrijp is dat er losse kaders gegenereerd worden en je dat een beetje kan vormgeven, of klopt dat niet en kan het ook in de tabel?

Robert at ID-Tasker
Legend
October 20, 2024

Can you post a screenshot of your design? 

In Normal mode - not Preview - and with edges of the objects visible. 

"Show Hidden Characters" also would be nice.