Skip to main content
magnificent_cause16B8
Inspiring
July 16, 2022
Answered

Header annulliert Einstellung Normaltext (letzte Zeile wechselt Seite, wenn Header auf neuer Seite)

• July 16, 2022
  • 2 replies
  • 742 views

Ich habe folgendes Problem: Header ist so eingestellt, dass vorher 3 Leerräume sind und nachher 4. Wenn der Header auf einer neuen Seite ist, dann nimmt er die letzte Zeile des Normaltextes mit, auch wenn diese eigentlich verbunden ist (1 Zeile):

Wie kann ich dieses Problem lösen? Ich bin echt am Aufgeben.

Vielen Dank

Marlene 

P.S. English answers are also welcome.

This topic has been closed for replies.
Correct answer Mike Witherell

Hi Marlene,

Your Header and your BodyText should also have paragraph styles to control them. Look in the Keep Options section of the paragraph style to make sure you have "Keep Lines Together" set to either All or 2 and 2. The Header could have a Keep Option of Page Break Before, possibly.

2 replies

Willi Adelberger
Community Expert
Community Expert
July 16, 2022
  1. Arbeite mit spezifischen Absatzformaten für Text und Überschriften.
  2. Kontrolliere die Umbrucheinstellungen in diesen, vor allem mit vorhergehenden eher nicht und Übrschriften mit den nächsten 2 oder 3 Zeilen.
magnificent_cause16B8
Inspiring
July 16, 2022

Vielen Dank, Willi, diese Lösung hatte ich probiert, aber es hatte nicht geklappt. Freut mich aber, dass ich doch nicht so weit daneben gelegen hatte mit meinem Versuch. Danke für den Tipp!

Willi Adelberger
Community Expert
Community Expert
July 18, 2022

Was hat da nicht geklappt? Kannst Du das Dokument zur Verfügung stellen?

Mike Witherell
Community Expert
Mike WitherellCommunity ExpertCorrect answer
Community Expert
July 16, 2022

Hi Marlene,

Your Header and your BodyText should also have paragraph styles to control them. Look in the Keep Options section of the paragraph style to make sure you have "Keep Lines Together" set to either All or 2 and 2. The Header could have a Keep Option of Page Break Before, possibly.

Mike Witherell
magnificent_cause16B8
Inspiring
July 16, 2022

Thank you so much: ALL, that was it. I already had set "Keep Lines Together" to 2 and 2, but the problem has been solved with "All".

Great!