Skip to main content
Participant
September 11, 2024
Question

InDesign 2023 friert beim starten ein

• September 11, 2024
  • 2 replies
  • 158 views

Hallo, ich habe beim starten von InDesign 2023 (18.0) das Problem, dass das Programm beim starten einfriert.

Es gibt zunächst eine Fehlermeldung, die sofort von einem schwarzen Fenster überdeckt wird. Neu-Installation hat nicht geholfen.

Das Problem tritt an mehreren Rechnern (Win 10, Win 11) auf. Allerdings nur dann, wenn der Rechner Anbindung an das Internet hat. Wenn ich die Verbindung trenne, wird das Programm einwandfrei gestartet.

This topic has been closed for replies.

2 replies

Participant
September 12, 2024

Ich musste auf die neueste Version updaten

Abhishek Rao
Community Manager
Community Manager
September 12, 2024

Hello @f�rderverein_spvgg._1089

Thank you for providing the update. We are glad that the issue is resolved for you now. 

Feel free to reach out if you need any further assistance. 

Thanks, 

Abhishek Rao

Anshul_Saini
Community Manager
Community Manager
September 11, 2024

Hi  @f�rderverein_spvgg._1089,

It sounds like you’re experiencing a frustrating issue with InDesign 2023 freezing on startup, especially when connected to the Internet. Since the problem persists even after reinstalling, I recommend installing the latest version of InDesign, as older versions do not receive updates or fixes for such issues. Updating to the latest version will also help rule out any compatibility or connectivity problems.

Please let me know if updating resolves the issue or if you need further assistance.

Best regards,

Anshul saini