Skip to main content
Participant
December 6, 2024
Question

Indesign Fenster wird nach Beendigung des Präsentationsmodus immer klein?

• December 6, 2024
  • 2 replies
  • 349 views

Moin,
Ich habe ein nerviges Problem mit InDesign.
Um mein Layout anzugucken gehe ich häufiger in den Präsentationsmodus (shift-W). Sobald ich diesen mit Esc oder shift-w verlasse, öffnet sich Indesign nur in einem kleinem Fenster und ich muss es erstmal wieder auf die komplette Bildschirmgröße anpassen. Das nervt einfach und raubt immer wieder Zeit 😕😕

Ich arbeite auf einem externen Bildschirm, welcher per HDMI an mein Mac angeschlossen ist. In den Voreinstellungen von Indesign habe ich dazu nichts gefunden, auch den externen Bildschirm als Hauptbildschirm einzustellen hat nicht gebracht.

2 replies

Participant
April 15, 2025

Hallo, ich habe das selbe Problem... hat man da eine Lösung gefunden? Danke!

leo.r
Community Expert
Community Expert
April 15, 2025

Hallo, ich habe das selbe Problem... hat man da eine Lösung gefunden? Danke!

By @Angélica24382413e7jb

What are your InDesign and operating system versions, as well as the display setup? There are also other questions in @Abhishek Rao's post above as well as suggested troubleshooting - did you try it? 

Abhishek Rao
Community Manager
Community Manager
December 6, 2024

Hello @Luca26634890hin7,

Thank you for sharing the details about the issue!

Could you please provide the version of InDesign you're using and the details of your operating system? This will help us investigate further.

Additionally, could you confirm if this behavior only occurs when you're working on an external monitor connected via HDMI, or does it also happen when you're not using an external monitor?

Have you tried resetting InDesign's preferences to see if that resolves the issue? You can follow the steps outlined in this guide: Reset InDesign Preferences.

Lastly, is this issue persistent (happens every time you exit presentation mode) or intermittent (happens occasionally)?

Looking forward to your response so we can assist you further!

Thanks, 

Abhishek Rao