Skip to main content
Participant
November 23, 2018
Answered

Objekt lässt sich nicht färben

• November 23, 2018
  • 1 reply
  • 623 views

Hallo,

ich habe bei Illustrator einen Stern erstellt, welchen ich als Objekt in ein Indesign Projekt eingefügt habe. Wenn ich dann die Farbe des Sterns ändern möchte, ändert er lediglich den Hintergrund. Der Stern bleibt in der vorherigen Farbe. Sprich ich wähle das Objekt an und die Farbe und Kontur beziehen sich um den Bereich um den Stern herum. Wie kann ich NUR den Stern färben/anwählen?

Lieben Gruß

Benni

This topic has been closed for replies.
    Correct answer Srishti_Bali

Hi Benjamin,

Ai files cannot be recolored in InDesign. Either you change color in Illustrator and then place it in InDesign or draw a star in InDesign.

Here is the trick to draw a star in InDesign: InDesign Tutorial: How to create stars, polygons - YouTube

As a workaround, you could try this trick: Trick to change color of flat placed vector file in InDesign - YouTube

Regards,

Srishti

1 reply

Srishti_Bali
    Srishti_BaliCorrect answer
    Legend
    November 28, 2018

Hi Benjamin,

Ai files cannot be recolored in InDesign. Either you change color in Illustrator and then place it in InDesign or draw a star in InDesign.

Here is the trick to draw a star in InDesign: InDesign Tutorial: How to create stars, polygons - YouTube

As a workaround, you could try this trick: Trick to change color of flat placed vector file in InDesign - YouTube

Regards,

Srishti