Skip to main content
Participant
August 25, 2026
Question

Problème d'export PDF + bug impression des images

• August 25, 2026
  • 7 replies
  • 64 views

Bonjour, 

J’essaie, en vain, d’exporter en PDF, un fichier de 137 pages, constitués essentiellement de liens InDesign. 

Lorsque je tente d’exporter l’ensemble du document, le processus n’aboutit pas en m’indiquant à chaque tentative un problème sur telle ou telle page (le document ne contient aucune erreur, les liens indesign non plus).
Lorsque je tente d’exporter le document bouts par bouts, j’arrive à avoir des PDF mais les images sont mal imprimées : 

Avez-vous une idée d’où peut venir le (ou les) problème(s) ?

Merci beaucoup pour votre aide ! 

7 replies

Abhishek Rao
    Community Manager
    Community Manager
    August 25, 2026

Hi ​@efficient_Diamond0379, thanks for the details, and I'm sorry you're running into this.

Could you please confirm you're using (for example, 21.5.1)?

Since the document and its links are stored on a network, please package/copy the document and all linked files to your internal drive, open that local copy, and export the PDF to the Desktop/local drive. Ref: PDF export troubleshooting.

If it still fails, try exporting the document in halves to isolate the problematic page, then test the linked INDD/image on that page separately.

Also, as the expert mentioned, please share a screenshot of your PDF Export settings for reference.

Let us know how the local test goes.

Abhishek

Participant
    August 25, 2026

Bonjour ​@Abhishek Rao et merci pour votre réponse.
    Malheureusement, après avoir tout copier en local, les problèmes persistent. 

Voici les captures d’écran des différents paramètres d’export PDF (désolée, c’est en français !)

Abhishek Rao
    Community Manager
    Community Manager
    August 25, 2026

Hi ​@efficient_Diamond0379,

Thanks for sharing the additional details and export settings. I tested a similar workflow on InDesign 21.5.1 using sample INDD files and comparable PDF export settings, but the exported PDF looked correct on my end.

To help us investigate this further, could you please package the affected document via File > Package and share the packaged files with us? You can upload the package to any public cloud-sharing platform and post a downloadable link here. If the files are confidential, please send the link to me via DM instead.

Having the actual document along with its linked assets will help us test the same file and workflow on our end and better understand what may be causing the export failure and image corruption.

Thanks,
    Abhishek

leo.r
    Community Expert
    Community Expert
    August 25, 2026

I assume the screenshot is from PDF, not an InDesign file, right?

What are your InDesign and operating system versions? How much RAM do you have? Where are the links stored: locally, network, cloud service etc?

Were you able to export this file to PDF successfully before? If so, then when the problem started (InDesign or operating system update etc?)

What are your PDF export settings?

Participant
    August 25, 2026

Merci pour votre message.

Oui, l’image provient du PDF, lorsque j’essaie d’exporter le document “bouts par bouts”.

J’ai InDesign 2026 que j’utilise sous Windows 11, 32 GO de RAM. 
    Le fichier est stocké sur réseau ainsi que tous les liens associés.

Ce document pouvait s’exporter en PDF auparavant (malgré toutes les erreurs que le document comportait et qui ont été corrigées maintenant). Je ne pourrais pas dire quand exactement le problème a commencé et si il y a eu un changement quelconque, c’est un peu venu “du jour au lendemain”.

Pour les paramètres d’export PDF, rien n’a jamais été modifié, quels paramètres souhaitez-vous connaitre ?

jmlevy
    Community Expert
    Community Expert
    August 25, 2026

Le fichier est stocké sur réseau ainsi que tous les liens associés.

Essaie de faire un assemblage sur ton disque dur et de générer le PDF à partir de ce fichier, plutôt que sur le réseau.