Skip to main content
Participant
November 19, 2018
Question

Publish Online embed macht Probleme unter Windows in diversen Browsern

• November 19, 2018
  • 2 replies
  • 205 views

Da mich der Support Chat nach ewigem Warten mal wieder Ergebnislos rausgeschmissen hat, starte ich jetzt hier mal die Anfrage:

Ich nutze seit einiger Zeit die Funktion "Publish Online" aus inDesign, um PDF-Dokumente auf einer Website eingebettet anzeigen zu können.

Leider kommt es zu Anzeigeproblemen vor allem unter Microsoft Windows bei der Nutzung des Browsers Firefox. (So meldeten Kunden)

Das PDF wird dort nicht formatfüllend angezeigt, sondern oben links klein in der Ecke des Frames und lässt sich nicht bedienen.

(kein blättern, kein herunterladen, kein drucken möglich)

Als Plattform für die PDF (sollte eigentlich klar sein, aber der Support fragte danach) dient selbstverständlich der Publish Online Server von Adobe.

Vielleicht hat jemand eine Idee. Ansonsten wäre ich auch dankbar für eine vernünftige Alternative, wenn Adobe so etwas eben nicht für alle gängigen Browser beherrscht.

This topic has been closed for replies.

2 replies

Srishti Bali
Legend
November 22, 2018

Hi Jan,

We are extremely sorry about the bad experience. I would request if you can share a few more details like:

• Version of Firefox
  • Exact version of InDesign
  • Link to a published document (after removing the confidential content).
  • Some screenshots of how it looks at your end.

Regards,

Srishti

Diane Burns
Inspiring
November 19, 2018

While I'm not sure I got all your post translated correctly, I can tell you that the latest version of Firefox has a bug that causes embedded Publish Online documents to not display correctly (just in the corner, as you say).

In my case, I had to install the previous version of Firefox. It works fine.

This bug has been reported, can you please vote for it, and add a comment would help, too. It is currently under review by Adobe:

Embedded Publish Online doc fails in Firefox – Adobe InDesign Feedback

Sorry I don't have a better answer.