Skip to main content
Participant
September 22, 2025
Answered

Schriftlizenz Myriad Pro unter CS6

• September 22, 2025
  • 4 replies
  • 223 views

Hallo, 

ich habe noch CS6 auf meinem Rechner installiert und kein Adobe-Abo. 
Ich würde gern für einen kommerziellen Auftrag die Schrift Myriad Pro nutzen. Ist dies erlaubt? 
Meines Wissens war diese Schrift bei der Creative Suite 6 damals dabei. Oder muss ich dafür eine extra Lizenz kaufen? 

Vielen Dank vorab. 

Correct answer Peter Spier

Myriad Pro was included with the CS6 bunddles (https://helpx.adobe.com/fonts/using/fonts-included-with-creative-suite.html) and was licensed for commercial use. Presuming you actually have a legitimate license for your copy it cna be used for commercial uses as always.

4 replies

Participating Frequently
September 22, 2025

Ja, du darfst Myriad Pro für kommerzielle Aufträge nutzen, solange sie aus deiner gültigen CS6-Installation stammt. Eine Extra-Lizenz brauchst du nur, wenn du die Schrift unabhängig von CS6 verteilen oder auf anderen Rechnern installieren willst.

Participating Frequently
September 22, 2025

Ja, Myriad Pro wurde mit CS6 mitgeliefert, aber die Lizenz deckt nur Nutzung im Rahmen dieser Installation ab. Für kommerzielle Projekte darfst du sie verwenden, solange sie aus deiner gültigen CS6-Lizenz stammt. Wenn du die Schrift unabhängig davon weitergeben oder auf anderen Rechnern installieren willst, brauchst du eine eigene Lizenz.

Peter Spier
Community Expert
Peter SpierCommunity ExpertCorrect answer
Community Expert
September 22, 2025

Myriad Pro was included with the CS6 bunddles (https://helpx.adobe.com/fonts/using/fonts-included-with-creative-suite.html) and was licensed for commercial use. Presuming you actually have a legitimate license for your copy it cna be used for commercial uses as always.

Community Expert
September 22, 2025

If you could use the font at the time when CS6 was available you should be able to use it still. CS6 was perpetually licensed so anything shipped with it would remain legally valid to be used uptill when you can use the InDesign application. Having said that I am not sure if InDesign license gave one license to the fonts as well

-Manan

-Manan