Skip to main content
Participant
February 20, 2023
Answered

Seit InDesign Update einige Felder im Arbeitsbereich nicht mehr anklickbar

• February 20, 2023
  • 1 reply
  • 426 views

Ich habe das  InDesign Update durchgeführt und kann nun sowohl in der 2022-Version als auch in der 2023-Version mittels meinem Wacom Tablet einige Einstellungen im Arbeitsbereich nicht mehr richtig benutzen. Zum Beispiel kann ich den Prozentregler bei den Farben nicht mehr anklicken, nur noch mit der Tastatur und Enter-Taste verändern. Sobald ich klicke, schließt sich das Menü von selbst. Selbiges zum Beispiel auch bei dem Auswahlmenü für die Konturstärke. Ich kann hier nichts mehr anklicken, nur noch per Tastatur die gewünschte Strichstärke eingeben. Das ist wirklich mühsam. Zum Glück besteht das Problem nur in InDesign, kann also nicht an meinem Tablet liegen. Könnt ihr das bitte nochmal überprüfen? Hier ist gehörig was kaputt gegangen leider.

This topic has been closed for replies.
Correct answer aichingerbarbara

Resetting the preferences solved it, thanks for your support.

Best, Barbara

1 reply

Rishabh_Tiwari
Community Manager
Community Manager
February 21, 2023

Hi @aichingerbarbara ,

I'm sorry to hear about the issues you're experiencing with InDesign after the update. I can understand how this can disrupt your workflow.

This issue could be related to the Wacom tablet drivers or the InDesign update. Here are a few things that you can try to resolve the issue:

1. Check for updates: Make sure you have the latest version of Wacom tablet drivers installed on your computer. You can check for updates on the Wacom website.
  2. Reset InDesign preferences: Resetting the InDesign preferences may help to fix the issue. To do this, close InDesign and press and hold Shift+Ctrl+Alt (Windows) or Shift+Command+Option+Control (Mac) while restart InDesign. When prompted, click "Yes" to delete the preferences.

I hope these steps will help you to resolve the issue. Feel free to reach out if you need any further assistance.

Thanks,

Rishabh

aichingerbarbaraAuthorCorrect answer
Participant
February 28, 2023

Resetting the preferences solved it, thanks for your support.

Best, Barbara