Skip to main content
Participant
December 26, 2016
Answered

Texte surligné en bleu

• December 26, 2016
  • 4 replies
  • 9549 views

Bonjour, en mode normal tout mon texte est surligné en bleu, en mode aperçu, plus rien. Je n'arrive pas à comprendre d'où ça vient et à supprimer ce surlignement bleu qui me dérange.

Correct answer Laubender

Hi Charlotte,

the feature is called "Style Override Highlighter" and was offically introduced with InDesign 2015.3.

Under the hood—in a different incarnation (using red over blue to highlight the overrides)—it was available since InDesign CS4.

Unfortunately documentation does not come with sample screenshots in the case of "Style Override Highlighter":

Apply paragraph and character text styles in Adobe InDesign

Appliquer des styles de texte de paragraphe et de caractère dans Adobe InDesign

Scroll down to section:

"Highlight character and paragraph style overrides"

"Mettre en évidence les remplacements de style de caractère et de paragraphe"

Also see this:

Re: Aqua highlights on text

And this series of posts where some details and side effects about "Style Override Highlighter"are discussed:

Re: Highlighting Indesign

Regards,
    Uwe

4 replies

Participant
    July 25, 2018

Bonjour Charlotte

J'ai eu le même souci, il te suffit d'aller dans le menu de ta fenêtre style de paragraphe,

là tu décoches "Activer/désactiver le surligneur de remplacement de style"

Et là magie tout redevient normal

(et j'ai bien galéré pour le trouver ^^)

Bonne fin de journée

Participant
    September 8, 2022

Super !! merci Julien ! ^^

LaubenderCommunity ExpertCorrect answer
    Community Expert
    December 27, 2016

Hi Charlotte,

the feature is called "Style Override Highlighter" and was offically introduced with InDesign 2015.3.

Under the hood—in a different incarnation (using red over blue to highlight the overrides)—it was available since InDesign CS4.

Unfortunately documentation does not come with sample screenshots in the case of "Style Override Highlighter":

Apply paragraph and character text styles in Adobe InDesign

Appliquer des styles de texte de paragraphe et de caractère dans Adobe InDesign

Scroll down to section:

"Highlight character and paragraph style overrides"

"Mettre en évidence les remplacements de style de caractère et de paragraphe"

Also see this:

Re: Aqua highlights on text

And this series of posts where some details and side effects about "Style Override Highlighter"are discussed:

Regards,
    Uwe

Nikkershaw
    Participant
    December 27, 2016

Bonjour!

Peut-être la vérification orthographique dynamique est active.

ou

Avoir un style de caractère par défaut.

J'espère avoir aidé.

Obi-wan Kenobi
    Legend
    December 26, 2016

Y'en a qui voit la vie en rose (les garçons !) ! Toi, c'est en bleu ! Tout à fait normal ! …

Ce qui l'est moins, c'est que tu ne fasses même pas l'effort de taper "blue" ["bleu" en anglais !] dans le moteur de recherche du forum !

… cela te donnerait tout de suite la réponse à ta question ! … Mais bon ! pour ce que j'en dis ! …

(^/)